בחינת עבודת כוריוגרפיה "וכשהגיעה השמש" בהיבט פרספטקטיבי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4970
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

תקציר בעבודה, ""וכשהגיעה לשמש" בהיבט פרספיקטיבי", אבחן לאורו של הפרספקטיביזם, אחדים מקווי היסוד הבולטים המייחדים את היצירה של באר, על מסריה הרעיוניים, דרכי ביטויה הפואטיים ורישומיה החווייתיים גם יחד. בכוונתי לבחון את הפרספקטיביזם (להלן פ') כסוגיה פואטית ביצירה של באר ולהדגיש אספקטים רעיוניים ופואטיים.  אני רוצה לעמוד על דרכי בניית הפ' ועל ייחודו כריגוש אסתטי מיוחד במינו. בעבודתי אני רוצה להראות כי ניתן להציע קריאה פרשנית ליצירתו האבסרקטית "וכשהגיעה לשמש" (2005) דרך הגישה הפרספקטיביסטית ובאמצעות קריאה זו  אנסה להראות, כי ניתן להתייחס כך גם ליצירותיו האחרות ולגלות את ריבוי הפנים שהן אוצרות בתוכן.
הפרק הראשון הוא פרק תיאורטי העוסק בפרספיקטיביזם ומביא את משנתם והתייחסותם שלתיאורטיקנים שונים.
הפרק השני, עוסק במדיום המחול בתקופה המודרנית, המחול המודרני, ששונה במאפייניו משאר אסכולות המחול.
הפרק השלישי יעסוק ביצירתו של רמי באר "וכשהגיעה לשמש". בכוונתי להראות שניתן להציע קריאה פרספקטיביסטית של יצירה מסוימת ואעמוד על שני אספקטים: מקומו של הצופה/קורא ביצירה וסוגיית הדמויות. אתייחס לעולם הנבנה על הבמה וליצירה המתהווה אצל הצופה וארצה להראות שהיצירה "וכשהגיעה לשמש" מתאימה להגדרה: "יצירה פתוחה", "יצירה בתנועה", דרכה ניתן לראות את  היצירה כיצירה פרספקטיביסטית המאחדת תוכן וצורה לדבר אחד.