ניתוח של חברת הביטוח הישיר AIG ישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4970

תקציר העבודה

העבודה הנוכחית עוסקת בחברת הביטוח הישיר AIG ישראל. העבודה בוצעה לאחר ניתוח רב ושימוש במקורות ביבליוגרפיים רבים ולמרות שהיא מרוכזת בקובץ אחד, מדובר למעשה ב-2 עבודות שאוחדו. סה"כ 46 עמודים. בחלק הראשון של העבודה בוצע ניתוח של חברת AIG ישראל כיום, עפ"י הפרמטרים הבאים:
–         הצגת היחידה העסקית –         ההיסטוריה של AIG –         החזון העסקי ומשימת העל של החברה –         הייעוד העסקי (גישה מונחית מוצר וגישה מוחנית לקוח) –         מטרות ויעדים –         ניתוח בעלי עניין –         ניתוח סביבת המאקרו –         הגדרת הענף בו פועלת החברה –         ניתוח סביבת המיקרו (מודל פורטר, מודל מחזור חיי ענף, מודל קבוצות אסטרטגיות ומודל שרשרת הערך) –         גודל הענף וקצב צמיחתו –         גורמי שינוי ומגמות בענף (ועדת בכר, שינויים במבנה קרנות הפנסיה והשינויים בביטוחי חיים) –         גורמי מפתחות להצלחה בענף –         ניתוח פרופיל החברה (משאבי החברה, שרשרת הערך של החברה, מבנה ארגוני ומודל 7 מימדי תרבות) –         יחסים פיננסיים –         מודל SWOT בחלק השני של העבודה נבנתה תוכנית עסקית לחברה, עבור 5 השנים הקרובות:
–         זיהוי האסטרטגיה הנוכחית של החברה –         דיון ב-3 חלופות של אסטרטגיה תחרותית –         דיון ב-3 חלופות של אסטרטגית צמיחה (מודל אנסוף) –         דיון ב-3 חלופות יישום –         אסטרטגיות פונקציונאליות/תפעוליות –         יישום פיננסי ומימוני (כולל בניית דו"חות כספיים ל-5 השנים הבאות – מאזן, דו"ח רווח והפסד ותזרים מזומנים). –         מיסוד האסטרטגיה –         סיכונים ותרחישים –         נספחים (ניתוח כמותי של האסטרטגיות באמצעות מודל פישביין, דו"חות כספיים של 5 השנים האחרונות) תוכן עניינים
תקציר מנהלים                                     3
הצגת היחידה העסקית                            4
ההיסטוריה של היחידה                           4
החזון העסקי ומשימת העל                       4
Mission statement                            5
מטרות ויעדים                                       6
ניתוח בעלי עניין                                    7
ניתוח סביבת המאקרו                            9-8
הגדרת הענף                                         9
ניתוח סביבת המיקרו                           12-10 (פורטר, מחזור חיי ענף, קבוצות אסטרטגיות, שרשרת הערך הענפית, גודל הענף)                         גורמי שינוי ומגמות בענף                     14-13
גורמי מפתח להצלחה בענף                     14
ניתוח פרופיל החברה                          18-15
(בחינת משאבים, שרשרת הערך של היחידה, מבנה ארגוני, תרבות ארגונית) ניתוח פיננסי                                        18
ביבליוגרפיה                                        19
נספחים                    (swot, זיהוי אסטרטגיה, דו"חות כספיים)