עבודה זו תתמקד בהפרעת דחק פוסט טראומתית PTSD

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1673
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר
1 מאוד אופייני לאנשים להרגיש שלא משנה עם מה הם התמודדו או חיו, שלא משנה עד כמה קיצוני הדבר היה, הם אמורים להמשיך הלאה. ברם לפעמים אנשים ניצבים מול מצבים שהינם כל כך טראומתיים שהם יכולים להפסיק לתפקד בחיי היום יום. חלק מהאנשים חשים מצוקה גדולה עקב זיכרונות הטראומה אשר לא נאלמים, ואז הם מתחילים לחיות את חייהם  בצורה כזאת שהם מנסים להימנע מכל מני אזכורים מן המקרה שעבר אליכם.       אדם אשר מספר חודשים לאחר אירוע טראומתי מרגיש את הסימנים הללו יש אפשרות שהוא סובל מהפרעת דחק פוסט – טראומטית.
זהו מצב בריאותי חמור, אך נפוץ ביותר. אנשים הללו זקוקים לעזרה מקצועית בכדי לעבור את הטראומה ולהחלים מן ההפרעה.    עבודה זו תתמקד בהפרעת דחק פוסט טראומתית, תסמיני ההפרעה יוסברו על – פי הסיווג והאבחון הפסיכיאטרי, כמו כן נדון בהסבר ההפרעה לפי האסכולה הפסיכודינמית ונסקור את דרך הטיפול המועדפת לטיפול בפרעה.
אני בחרתי דווקא בנושא מסוג זה, משום שבארצנו אנו חווים לעיטים קרובות מקרי טראומה כתוצאה מפיגועי הטרור. לרוב מה שמעניין גם את התקשורת וגם את הציבור אלו הם הבעיות הרפואיות הקשות ומעט מאוד מדברים על הפרעות פסיכולוגיות כגון הפרעת הדחק הפוסט טראומטית שאנשים סובלים מהם כתוצאה מהאירועים שעברו אליהם. בשנים האחרונות ניתן לשמוע יותר ויותר דיווחים על אנשים שסובלים מן ההפרעה.