תגובת הצרכן למדיה הפרסומית SMS vs EMail

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2946
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

בס"ד -תקציר- תגובת הצרכן למדיה הפרסומית  SMS vs EMail עבודה פרה-סמינריונית בניהול הפרסום קורס:               ניהול הפרסום, 10344
שבט, תשס"ז ינואר, 2007
תוכן עניינים
        ___________ מבוא. 3
הבעיה מחקרית. 3
השערת המחקר. 4
שיטת המחקר. 4
מאפייני כלי הפרסום ותגובת הצרכן אליהם – ניתוח איכותי 7
קווי דמיון משותפים.. 7
הבדלי תכונות ותגובות. 8
השוואת תגובת הצרכן לכלי הפרסום – ניתוח כמותי 10 מבדק אמפירי 1 – בחינת משך זמן התייחסות. 10 מבדק אמפירי 2 – בחינת שינוי היחס למוצר המפורסם וכוונת קנייה. 11
סיכום.. 12
רשימה ביבליוגרפית. 13
 מבוא
   ______ הבעיה מחקרית פרסום, כידוע, מהווה נתך משמעותי מתמהיל התקשורת השיווקית, ככלי שיווק. בשנים האחרונות, שני ווקטורים חשובים התפתחו במקביל: מחד, ההתפתחות הטכנולוגית המואצת הגורמת לכך, שמכשירי היי-טק השונים (פלאפונים, אינטרנט, מוצרי חשמל, רכבים משובצי מחשב ועוד…) הולכים ומחלחלים לכל מגדרי האוכלוסייה ולכל רובדי החיים, מאידך, כמות המידע והידע הנצבר כל שנה הולכים וגוברים. לרוב, את המידע שנצבר יש צורך להביא לידיעת הציבור – לצרכי פרסום, חינוך, השפעה ועוד הרבה סיבות שניתן להעלות על הדעת…
"פיצוץ" המידע והרצון לתעבורה מהירה וישירה שלו באמצעי הטכנולוגיה, הוליד שני אמצעי פרסום חשובים:  SMS (Short Massage Service) – שליחת הודעות טקסט קצרות מעל תשתית הטלפוניה (או שמא יותר נכון לקרוא לזה – תשתית הפלאפוניה) ו- EMail (Electronic Mail) – שליחת הודעות דואר מעל תשתית האינטרנט. אנו נתמקד במענה שכלים אלו מספקים לצורך פרסום (מסחרי בעיקר).
ההתפתחות שתוארה,  הביאה עימה מספר שאלות מעניינות: מה הערך המוסף שמביאה עימה המדיה החדשה (SMS, EMail) על פני מדיות פרסומיות אחרות?  מה הצרכנים חושבים על שיטות פרסום אלו? איך הם מגיבים לשיטות? ואיך כל זה משנה את מפת התמהיל השיווקי כאשר בכוונת המפרסם לבנות אחת. במאמר ננסה לענות על חלקן.
            נתבונן מעט במספר עובדות הדנות בכמויות ובקצבי הגידול של התופעה. בשנת 2003, נרשמו בקנדה יותר מ- 20 מיליארד הודעות טקסט. יותר ממכתבים ודואר אלקטרוני גם יחד (Deakins, Grandcolas & Rettie, 2005). בשנת 2004
נרשמו בקנדה, יותר מ- 58 מיליון הודעות SMS ביום. בשנת 2006, מעריכים שיעברו ברשת 19 מיליארד (ביליון) הודעות EMail (Trappey & Woodside ,2005). מחזיקי חשבונות דואר אלקטרוני חינם, מקבלים בממוצע עד 50 הודעות פרסום ביום. חלקם נשלח ל"פח" כדואר "זבל" וחלקם נקרא. (Greenyer, 2003). כל העובדות הללו נרשמו רק בקנדה, תנסו לדמיין את מספר ההודעות שעובר ברשת בכל חלקי כדור הארץ… במאמר זה נתמקד בחלק קטן מהבעיה הרחבה שהצגנו. ננסה לענות על הבעיה המחקרית: מהי תגובת הצרכן לשימוש ב- SMS כמדיה הפרסומית אל מול השימוש ב-  EMail כמדיה פרסומית?
השערת המחקר             טרם נצלול על מנת לענות על השאלה המחקרית נציג את ההשערה (ואת משתניה) שאותה ננסה לסתור או ליישב תוך כדי התקדמות. מיותר לציין שההשערה הנ"ל, כמו כל השערה, נובעת מאינטואיציה, ומהכרה בסיסית את התחום כחלק מחיי היום יום.
תגובת הצרכן לפרסום באמצעות SMS גבוהה יותר מתגובת הצרכן לפרסום באמצעות Email.
משתנה תלוי – תגובת הצרכן בעקבות הפרסום במדיה. 1. משך הזמן שההודעה קיבלה התייחסות (שניות) 2. יחסו להודעה הפרסומית (שלילי, חיובי) משתנה בלתי תלוי – סוג המדיה: 1. SMS – Short Message Service (שירות הודעות טקסט קצרות). 2. EMail – Electronic Mail (דואר אלקטרוני)               שיטת המחקר העבודה בעיקרה עיונית ושיטת המחקר בה היא סקירה ספרותית ואינטגרציה בין מספר מאמרים שנלקחו מתחום הפרסום ע"י המדיות שהוזכרו. בד בבד עם שילוב המאמרים, יבוצע ניתוח של הנתונים לאור השערת המחקר. המאמר יתחיל בהתמקדות בגישת האוכלוסייה, על גווניה, לשתי המדיות הפרסומיות שהוזכרו, זה על מנת להכשיר את הקרקע להבנת תגובת הקהל למידע המפורסם, לאחר מכן, המאמר יסקור את היתרונות והחסרונות האבסולוטיים שיש לכל מדיה, במטרה להגדיל את זוויות ההסתכלות על אמצעי הפרסום הנידונים והרחבת היריעה רגע לפני השוואתן. לבסוף, נשווה השוואה איכותית וכמותית בין השתיים ליצירת מסקנה שתוכיח או לחילופין, תפריך, את השערת המחקר.
התרשים הבא מציג את שיטת המחקר באופן גראפי:
תרשים א. תיאור גראפי אבסטרקטי לשיטת המחקר