נייר עמדה: סוגיית תלמידי החוץ במועצה אזורית מטה יהודה
מוסד לימוד | האוניברסיטה העברית, ירושלים |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | אזורי, אינדיבידואליזם, אינטגרציה, חינוך, מרחב, תלמידי חוץ |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 5356 |
מספר מקורות | 19 |
תקציר העבודה
תקציר ומבוא
תלמידי חוץ הינו מונח המאפיין תלמידים אשר ביתם הקבוע נמצא בתחומי רשות מקומית כלשהי אך בית-ספרם בתחומי רשות מקומית אחרת. בשנים האחרונות נתגלעה מחלוקת בין המועצה האזורית שהחליטה לא לאשר יותר לימודי חוץ של תושבים, לבין הורים ותלמידים שחפצו להמשיך ולשלוח את ילדיהם ללמוד מחוץ לתחומי המועצה. מחלוקת זו נמצאת בעיצומה מזה כשנתיים ויש הצופים כי תגיע לידי ערכאות משפטיות.
נייר העמדה מיועד לכלל הציבור הרחב. תכליתו להציג את הנושא באופן שיוכל להוות כר לדיון עבור מקבלי החלטות ואחרים. כמו כן, להציג המלצות כלליות בנושא. אין צורך בידע בהשכלה מסוימת בתחום מסוים, כגון חינוך או משפט, כדי להבינו וכדי לעשות בו שימוש. נייר העמדה בנוי משלושה חלקים: חלק ראשון ועיקרי הינו אקדמי, בו יינתן רקע כללי לנושא תלמידי החוץ ללא קשר ישיר למועצה.
בחלק זה ידונו העקרונות הראשיים של הנושא, יוצגו עיקרי הטענות של הצדדים לעניין והשלכות של הנושא מאספקטים ציבוריים וחינוכיים שונים. נייר זה עוסק בהיבט הציבורי של העניין ולא בהיבט החוקי שלו, לכן לא אפרט את כל הפרוצדורה החוקית. חלקו השני של הנייר ייעודו לרדת לרזולוציה של נושא תלמידי החוץ במועצה אזורית מטה יהודה ולהציג את הבעיה ברמה המקומית. החלק זה מבוסס על מידע שהתקבל מהרשות המקומית, בפרט ממחלקת החינוך במועצה. חלק שלישי ואחרון עיקרו סיכום והגשת המלצות עיקריות.