ההיבטים הפוליטיים של קבוצות תיאטרון האוונגרד ביפן של שנות השישים והשבעים
מוסד לימוד | האוניברסיטה העברית, ירושלים |
מקצוע | קולנוע ותאטרון |
מילות מפתח | יפן המודרנית, תיאטרון יפני, תיאטרון פוליטי |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 6515 |
מספר מקורות | 18 |
תקציר העבודה
מבוא
"תיאטרון פוליטי הוא תיאטרון המציג דברים כמו תסיסה ותעמולה לעתים קרובות למען קבוצות ותנועות השונות מהתיאטרון. הפוליטיות שלו יכולה להתבטא על ידי המוסריות של המבנה האינטלקטואלי שלו אך גם על ידי המבנה הארגוני שלו. תיאטרון כזה יכול להיחשב כ"תיאטרון מהפכני" משום שאם תתקבל התבנית עליה מבוססים רעיונותיו כאלטרנטיבה לתבנית השכיחה והשולטת בחברה, אזי יוכל, באמצעות התבנית החדשה, לעורר מהפכה." Goodman, D, Japanese Political Theatre in Context, p 37
על בסיס טענה זו תיבנה עבודתי. מטרת העבודה היא לסקור את הרקע ממנו נבעה התפתחותו של התיאטרון הפוליטי, לנסות ולבחון על סמך בסיס זה את התהוות והצמיחה של שלוש מהקבוצות התיאטרוניות המרכזיות של תנועת האנגורה, את התגבשות מטרותיהן, את הצלחותיהן וכישלונותיהן.
העבודה מחולקת לשלושה פרקים. בפרק הראשון אסקור את הרקע ההיסטורי-פוליטי ואת הרקע התיאטרוני להתפתחות תנועת האנגורה.
הפרק השני יעסוק בהתהוות וצמיחת הקבוצות התיאטרוניות המרכזיות, יבחן את הצהרותיהן ואת פעילותן.
הפרק השלישי ינסה לאתר את קיומם של היבטים פוליטיים תוך התמקדות במבנה הדרמטי של המחזות, בהצהרת האידיאולוגיה של הקבוצה ובתכנים ובנושאים המוצגים באמצעות העלילות והדמויות במחזות. תוכן העניינים:
1 ) מבוא
2) פרק א': רקע היסטורי ותיאטרוני
3 ) פרק ב': קבוצות האנגורה: התהוות, אידיאולוגיה, פעילות
4 ) פרק ג': בחינת ההיבטים הפוליטיים בהתמקדות במחזות ובמחזאים 5) סיכום
6 ) ביבליוגרפיה