ניתוח דוחות כספיים - חברת מלונות דן בע"מ - חלק ב'

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2515
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

ניתוח דוחות כספיים הוראות כלליות לכתיבת חלק ב' של העבודה המסכמת בקורס
1 .     חלק א' לעבודה עסק בסביבה העסקית בו פועלת הפירמה. חלק ב' לעבודה מהווה המשך ישיר לחלק א'. הניתוח והמסקנות בחלק ב' יתבססו במידה רבה על הניתוח והמסקנות מחלק א'.

2 .     חלק ב' לעבודה עוסק בניתוח פיננסי של תוצאות פעילות החברה. בחלק זה יש לבחון כיצד מאפייני הענף ומיצוב החברה בענף באים לידי ביטוי בתוצאות הפעילות. הניתוח יתבסס על הנלמד בקורס.
3 .     חלק ב' יוגש בקבוצות, כאשר הרכבי הקבוצות ונושאי העבודה (החברות עליהן יוכנו העבודות) יהיו זהים לאילה בחלק א' לעבודה. לא נתיר שינויים בהרכב הקבוצות או בנושאי העבודה.

4 .     לתשומת לבכם: תמצית המנהלים בחלק ב' כוללת תמצית של חלקים א' ו- ב' של העבודה.  5.     חלק ב' יוגש בשיעור, ביום 19.6.07, בהתאם ללוח הזמנים מעודכן של הקורס.
6 .     להלן הנושאים המוצעים לעיון ולניתוח (ותתי הסעיפים המרכזיים) בחלק ב' לעבודה:
א)    ניתוח רווחיות על פני זמן (שלוש שנים לפחות):
–         היקף פעילות (כספית, כמותית) – פילוח הכנסות החברה והסבר לשינויים משנה לשנה); –         התייחסות לעונתיות בפעילות החברה; –         ניתוח עלות המכר תוך חלוקה להוצאות קבועות ומשתנות, והסבר לשינויים משנה לשנה; –         ניתוח שיעורי הרווחיות הגולמית והסבר לפערים משנה לשנה; –         פחת והשקעות (לרבות באמצעות ניתוח תזרים המזומנים); –         הסבר לשינויים בהוצאות מכירה, שיווק והנהלה וכלליות משנה לשנה; –         הוצאות מסים, שיעורי המס האפקטיביים בשנים האחרונות, והתייחסות לשיעורי מס מופחתים החלים על החברה, במידת הצורך; –          התייחסות להכנסות/הוצאות אחרות וחד-פעמיות.
ב)    ניתוח מאזני:
–         יחסים מאזניים (נזילות, איתנות פיננסית), תוך השוואה ליחסים בחברות אחרות בענף; –         ניתוח הון חוזר, לרבות ימי לקוחות, ספקים ומלאי, תוך השוואה לימים בחברות דומות בענף;            –     השקעות בחברות בנות ונכסים עודפים, אם קיימים.
מצ"ב לשימושכם רשימת המדדים שנלמדו בכיתה. ג)    ניתוח דוח תזרים מזומנים:
–         תזרים מפעילות שוטפת ויחסי כיסוי חוב; –         השפעת שינויים בהון חוזר על התזרים התפעולי; –         פחת מול השקעות תזרימיות; –         התייחסות לצרכי המימון הכוללים של החברה, ודרכי המימון בשנים האחרונות (מימון מפעילות שוטפת בלבד, נטילת הלוואות/הנפקת חוב/הנפקת הון), חלוקת דיבידנדים. ד)    ניתוח סיכונים וסיכויי ההישרדות של החברה (יישום מדד אלטמן) פירוט קצר של הסיכונים החלים על החברה (פיננסיים, תפעוליים), דרכי ההתמודדות של החברה עם הסיכונים ויישום מדד אלטמן לגבי כל אחת מהשנים הנבחנות.
ה)    סיכום ומסקנות                סיכום של המגמות בתוצאות פעילות החברה וסיכויי הישרדות החברה.
הערה: יתכן כי בחלק מהחברות חלקים מתוך הניתוח לעיל לא יהיו ישימים/רלוונטיים. לפיכך, אנא יישמו את החלקים הרלוונטיים בלבד לחברה שלכם. בנוסף, אנא היו מודעים לכך שיתכן שחלק מהמידע הנדרש לשם ניתוח בפורמט המוצע לעיל יהיה קשה עד כדי בלתי אפשרי לאיתור (לדוגמא: נתונים כמותיים). אנו לא מצפים מכן להמציא נתונים יש מאין.
הנחיות נוספות
1 .     דגשים א.     חלק ב' של העבודה לא יחרוג מהיקף כולל של 8 עמודים (למעט עמוד השער, תמצית המנהלים, תוכן העניינים ונספחים – אם נדרשים). חריגה לא תיבדק! ב.     צורה ויזואלית:
סוג פונט: David; גודל פונט: 12; מרווח בין שורות: שורה וחצי; יישור: לשני הצדדים; שוליים: השוליים המובנים של Word: 2.54 ס"מ עליונים ותחתונים, 3.17
ס"מ שמאליים וימניים.
שימוש במיספור עמודים וכן פרקים, סעיפים ותתי סעיפים, וטאבים ביניהם.
ג.      חובה לכלול בגוף העבודה איזכורים למקורות המידע אליהם מתייחס הטקסט. רצוי לעשות זאת בהערת שוליים.
ד.     על מנת לבצע הגהה מיטבית, מומלץ שלאחר הכתיבה, יקראו את חלקי העבודה חברי צוות שהיו דומיננטים פחות בכתיבת החלקים אותם הם קוראים.
2 .     מבנה העבודה (המלצה בלבד) –      שער –      תמצית מנהלים, אשר תכלול בעמוד עד שניים את עיקרי העבודה, לרבות מסקנות שעלו מחלק א' של העבודה. היא תפתח במשפט המסביר כי זאת תמצית מנהלים של עבודה בנושא הנבחר ותמשיך בסקירת פעולות הניתוח שנעשו בעבודה ובתוצאותיהן. –      תוכן עניינים, אשר יפרט את מיקום הפרקים, הסעיפים ותת הסעיפים בעבודה כולל הפניות לעמודים. שמות הפרקים יופיעו בהדגשה.
התוכן אינו כולל את תמצית העניינים ואת התוכן עצמו כסעיפים בו.
–      ניתוח רווחיות, על פי המתואר לעיל; –      ניתוח מאזני, על פי המתואר לעיל; –      ניתוח דוח תזרים, על פי המתואר לעיל; –      ניתוח סיכונים, על פי המתואר לעיל; –      סיכום ומסקנות.
מדדים פיננסיים מדדי רווחיות % רווח גולמי, תפעולי ונקי.
% הוצאות שיווק, הנהלה וכלליות ומו"פ.
שיעור המס האפקטיבי.
שיעור הוצאות המימון.
תשואה על ההון (ROE)           = הון עצמי / רווח נקי.    תשואה על הנכסים (ROA)      = נכסים/ רווח תפעולי נקי (רווח תפעולי לאחר מס).
מדדי איתנות פיננסית מנוף פיננסי             = סך מאזן / הון עצמי.
מדדי נזילות מיידית יחס שוטף               = התחייבויות שוטפות / נכסים שוטפים.
יחס מהיר        = התחייבויות שוטפות / נכסים שוטפים ללא מלאי.
יחס נזילות מיידי     = התחייבויות שוטפות / מזומנים, פקדונות וני"ע סחירים.
יחס כיסוי ריבית             = הוצאות ריבית / רווח תפעולי.
מדדי יעילות תפעולית משך אשראי לקוחות ממוצע     = 365* (מכירות שנתיות / יתרת לקוחות ממוצעת).
מחזור לקוחות                = יתרת לקוחות ממוצעת /  מכירות שנתיות.
משך אשראי ספקים ממוצע      = 365* (קניות השנתית / יתרת ספקים ממוצעת).
משך אחזקת מלאי ממוצע        = 365* (עלות המכר השנתית / יתרת מלאי ממוצעת).
מחזור המלאי                  = יתרת מלאי ממוצעת /  עלות המכר השנתית.
מדדי תזרים מזומנים EBITDA תזרים מפעילות שוטפת ותזרים פנוי (תזרים מפעילות שוטפת לאחר השקעות) ביחס להכנסות.
יחס כיסוי – תזרים מפעילות שוטפת ותזרים פנוי ביחס להוצאות הריבית.
העבודה אינה כוללת ביביליוגרפיה