מיקור חוץ כחלק ממדיניות MAKE OR BUY

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2819
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

 בחרתי להכין עבודה בנושא מיקור חוץ, כחלק מ- MAKE OR BUY DICISION    אחת ההחלטות הקשות של מפעל תעשייתי הינה האם לייצר בבית (במפעל) או האם להוציא עבודות לקבלני משנה. גם בבואנו לדון בפיתוח של רעיון, אנחנו נפגשים בשאלה – אולי מהעתיקות בעולם המסחר – האם להביא את הרעיון לידי ביצוע לבד או שמא לשלם עבור שרות זה?
הגישה הראשונה דורשת, כמובן, הרבה השקעה, מאמץ וזמן ובסופו של דבר, קשה יהיה להבטיח את רמת התוצאה. יתכן מאד כי התוצאות יהיו ברמה נמוכה מאלו אשר ייקנו בכסף או בשווה כסף מאותם אנשים המתמחים בכל סוג עיסוק אותו אנו בוררים.
היום ארגונים רבים נוקטים אסטרטגיה של מיקור חוץ (OUTSOURCING) גישה זו מספקת יכולות של גמישות עסקית בנוסף ליכולת שליטה ובקרה תפעולית טובה יותר, קיצור זמן הייצור, הקטנה משמעותית של רמות המלאי, הקטנה משמעותית בשטחי עבודה וייצור, שימוש בכוח אדם אופטימלי, הקטנת העומס על המחלקות הרכש ועוד. בעבודתי זו אנסה להסביר את המונח מיקור חוץ  מה גורם למפעל להוציא עבודות החוצה וכמובן את הדילמה הקשה מאוד של כל מפעל תעשייתי MAKE OR BUY. בהמשך העבודה אציג את המפעל, ואנסה להביא דוגמאות מהמפעל שהיו רלוונטיות בזמנו על החלטות שננקטו על ידי הנהלת המפעל והשפעות אלו באופן ישיר על הריווחיות וכושר התחרות של החברה/המפעל מול מתחרים בארץ ובחו"ל תוך כדי שמירה על ליבת העסקים של המפעל (CORE BUSINESS), ושמירה על מחירים תחרותיים.
תוכן העניינים
נושא                                                              עמוד מבוא                                                                               3       מתודולוגיה                                                                       4
חלק א' – מיקור חוץ מהו?                                                  5-7
חלק ב' – MAKE OR BUY DICISION                                          8-13
חלק ג' – דוגמאות ממפעל המלצות                                                                           21
סכום                                                                               22
ביביליוגרפיה                                                                     23