עבודה בשיפור עסקי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4192
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

עבודה אישית במודול : שיפור עסקי- Business Improvement – 2068
                                                                                                     תאריך הגשה: 07/06/07
מס' מילים:  4002
תקציר מנהלים:
עבודה זו עוסקת ביישום של ניהול פרויקטים בארגון.
בשלב הראשון ניישם את הפרויקט על הBPR בחברת 012 .
יישום הפרויקט יתבצע במספר שלבים:
ייזום הפרויקט- חלק זה כולל את הצורך שהפרויקט אמור לתת לו מענה, מהם מטרות הפרויקט, מסמך דרישות והיקף עבודה בפרויקט.
תכנון הפרויקט- חלק זה כולל הסבר מפורט של שלבי הפרויקט – יישום Re-engineering , מבנה תכולת העבודה בפרויקט, רשת הפרויקט, נתיב קריטי ותרשים גאנט לפרויקט.
ביצוע ובקרה של הפרויקט- חלק זה כולל את פירוט המשאבים הדרושים, חישובי תקציב ותוכנית לניהול סיכונים.
סיום הפרויקט- חלק זה כולל את הפעולות המתבצעות עם סיום הפרויקט וכיצד יראה הארגון לאחר יישום ה-BPR.
מערכת בקרה בארגון- חלק זה כולל את מודל הבקרה, יישום השלבים במודל, קביעת מדדים ותקנים.
תוכן עניינים:
         נושא עמוד             פרק א- ניהול פרויקטים
3                    ייזום הפרויקט
3                    תכנון הפרויקט
6                           ביצוע ובקרה של הפרויקט
1 1
                          סיום הפרויקט
1 7
          פרק ב'-  מערכת בקרה בארגון
1 9
                         סיכום
2 3
                         ביבליוגרפיה
2 4
פרק א'- ניהול פרויקטים "פרויקט מוגדר כמשימה חד פעמית בעלת נקודות התחלה וסיום ברורות, שיש לבצעה במסגרת תקציבית ולפי לוח זמנים מוגדר" גלוברזון ושטוב (1992)עמ' 7
שאלה 1.
ייזום הפרויקט ביצוע BPR בארגון :
1) ההקשר העסקי: חברת קווי זהב 012 פועלת בסביבה תחרותית ודינאמית. החברה מעוניינת להוביל בתחומה, לכן שומרת על רמת מחירים סבירים ולא מעוניינת להגיע למובילות ע"י תחרות מחירים. מבחינת טכנולוגיה ופיתוח מוצרים קשה להגיע למובילות בתחום, כיוון שעם הזמן כל החברות מצליחות להציע סל מוצרים דומה. לכן בחרה החברה להגיע למובילות ע"י שילוב של מובילות ברמת שירות והאיכות.לצורך כך על החברהה לבחון לעומק את תהליך מתן השירות על כל רבדיו.
2) הבעיה העסקית: כרגע החברה רחוקה מלטעון למובילות בתחום זה.  הנציגים אינם מקצועיים דיים, אין בקרה מספקת על רמת השירות הניתנת ללקוחות בתיקון מכשירי הקצה בתחום שירות ה-VOB, ולא מתבצעים תהליכים מקיפים ושוטפים לשיפור התהליך. ניכר כי גורמים אלו משפיעים לרעה על רווחיותה של החברה ופוגעים בסיכויי החברה לייצר מובילות תחרותית.
3) דרישות השוק: הצרכן הישראלי דורש לקבל שירות איכותי, מהיר ובמחיר סביר. מודעות הצרכנים לרמת התחרות הגוברת, גורמת להם להיות ביקורתיים יותר לנותני השירות ולדרוש יותר מבעבר. במטרה לשרוד ואף ליצור מובילות בשוק התחרותי על החברה לשפר את תהליכי השירות.
4) פסקה מאבחנת: ניכר כי התהליכים הקיימים אינם תואמים את דרישות הארגון. כיום לא קיים תהליך תיקון מוצרי קצה יעיל ובקרה שוטפת של רמת השירות בשטח. לכן יש צורך בבחינת התהליך על כל מרכיביו ובניית מעבדת שירות מרכזית לתמיכה בתלונות הלקוחות על מוצרי הקצה התומכים בשירות.
5) עלות חוסר המעש:
במידה ולא יבוצע תהליך בחינה כזה, חברות אחרות שיקבלו אף הן את הרישיון להפעלת שירותי טלפוניה פנים ארציים בטכנולוגיית VOB, שיישמו שיפור תהליכי שירות, ייהנו מיתרון תחרותי בעתיד, ואילו החברה תאבד את לקוחותיה.