עבודת גמר במסגרת קורס "מימון וקבלת החלטות" במסגרתה נחקרים חלק מן ההיבטים וההשפעות הפיננסיות ואלה שאינן פיננסיות המתקשרים למושג "Outsourcing", כיועץ לחברה, תוך סיכום והבאת המלצותיי בכל הקשור לתהליך זה.

תקציר העבודה

מונית ליועץ החברה כדי להכין דו"ח המנתח את הצעת מיקור החוץ, לרבות ההיבטים/השפעות הפיננסיים ואלה שאינם-פיננסיים, ולהביא את המלצותיך.
הדו"ח:
יציג ניתוח של התוספת הפיננסית שתניב ההחלטה למקר החוצה את תחום טכנולוגיית המידע. עליך לציין את כל הנחות הבסיס שלך ולהצדיק את הנתונים אותם תציג ו/או תשלול בניתוח שלך. מומלץ להיעזר בספרות מקצועית המתייחסת לעלויות (cost behavior).
(30 נקודות) יתייחס בהרחבה לגורמים אחרים שאינם פיננסיים, אותם צריכה חברת Wear Plc.
לקחת בחשבון לפני קבלת ההחלטה האם לתמוך (או לא) בתהליך מיקור החוץ. עליך להסתמך על המידע שסופק באירוע שהוצג לעיל כדי שתוכל להעלות נושאים נוספים אשר עשויים להילקח בחשבון / להיות מטופלים טרם ההוצאה למיקור החוץ. הבא דוגמאות אמיתיות שיסייעו לך להמחיש את דעתך.
(15 נקודות) הבא המלצותיך באשר לאופן בו החברה צריכה להמשיך בכל הקשור לתהליך מיקור החוץ.
(5 נקודות) מטלה 2 (50% ממשקל הציון הסופי) כתוב דו"ח למנכ"ל חברת Wear Plc.  הדו"ח:
יעריך את הפרויקט מבחינה פיננסית, בכל דרך שנראית לך מתאימה.
 (20 נקודות) הבא המלצותיך באשר לכדאיות הפרויקט, תוך הבאת צידוקים לתשובתך מהספרות האקדמית בה השתמשת בתשובתך בחלק (a). הבא הערותיך לכל מידע אחר שיש בו כדי לחזק את הניתוח. (10 נקודות) הסבר ונמק את תמיכתך, או אי-תמיכתך, בטענתו של מנהל הייצור. (10 נקודות) נתח את המקרה וציין איזה מידע נוסף עשוי לסייע בתהליך קבלת ההחלטות, ובאיזה אופן. עליך להתייחס, במשנה זהירות, למשמעויות של הערות המנהלים השונים, אם קיימות כאלו. (10 נקודות) תוכן עניינים
תקציר מנהלים -ע"מ
4 מבוא -…ע"מ 5
חלק א' -ע"מ
6 -9
חלק ב' -ע"מ
1 0-13
סיכום ומסקנות -ע"מ
1 4
ביבליוגרפיה –ע"מ
1 5
נספחים תקציר מנהלים השוק כיום מחייב חברות להיות יצרניות יותר, יעילות יותר וזריזות יותר מאי פעם, בשעה שחוקי העבודה מגנים על עובדים, ובכלל זה עובדים "זמניים", יותר מבכל זמן אחר בעבר.
"מיקור-חוץ הוא מונח יסודי (generic), אשר מיושם ברוב ענפי התעשיה והשירותים בארץ ובעולם. בבסיס מיקור-החוץ, הוצאת פעילות או תהליך המבוצעים ע"י עובדים פנימיים של הארגון/פירמה, לספק חיצוני המתמחה בפעילויות או  תהליכים אלו." (קונסלטק אאוטסורסינג בע"מ, מיקור-חוץ,1998).
אם כן, מיקור חוץ הינו מושג המתייחס להסדר עסקי בין שתי חברות, שבמסגרתו חברה אחת מבצעת עבור חברה אחרת חלק מפעילותה העסקית. הדבר דומה לקבלנות משנה, אולם מה שמועבר בהתקשרות אינו אחריות חוזית אופיינית, אלא אחריות לאחת הפונקציות הפנימיות של החברה המעבירה. דרך אחרת להתייחס למיקור חוץ היא כאל האצלת סמכויות, אם כי ברמה בין-עסקית ולא פנים-עסקית. חברות רבות משתמשות לעתים בשרותי ספק זר, במקום או בנוסף לחברת בת הממוקמת בחו"ל, בעיקר לתמיכה בפעילות השיווק והמכירות, אולם השימוש במיקור חוץ הולך ונעשה נפוץ בעולם במגוון מצבים: במגזר המקצועי ובמגזר מתן השירותים, לעיתים קרובות מוציאים במיקור חוץ פעולות שלא נעשות ישירות מול הלקוח (back office functions), כגון טיפול בחשבוניות, צילום מסמכים, שליחת פקסים, ואפילו הטיפול האדמיניסטרטיבי בתוכניות הטבות לעובדים, כגון תוכניות פנסיה וביטוח אובדן כושר עבודה; חברות רבות מגייסות כוח אדם באמצעות מיקור חוץ; במקומות עבודה גדולים, שירותי ההסעדה הם בדרך כלל חיצוניים; בתעשיות הטכנולוגיה והתקשורת מוציאים לעיתים את פונקצית שירות הלקוחות לגורמים חיצוניים; בתעשיות ייצור מקובל לייצר רכיבים שונים במיקור חוץ. בעולם שבו הנורמה היא התמחות, והסיסמה היא כושר ייצור, הגיע זמנו של מיקור החוץ.
מיקור חוץ יכול בהחלט להיות פתרון טוב להשגת מטרות החברה. חוקי העבודה והנושאים הנוגעים למשאבי אנוש ומימון לא חייבים להוות מכשול למיקור חוץ. אולם בה במידה אין להתייחס אליהם רק לאחר מעשה.
במטלה זו בעצם אחקור חלק מן ההיבטים וההשפעות הפיננסיות ואלה שאינן פיננסיות המתקשרים למושג "Outsourcing", כיועץ לחברה, וכן אביא את המלצותיי בכל הקשור לתהליך זה.