האחריות המוסרית של המדיה להתפתחות הפרעות אכילה בקרב הנשים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | אגואיזם, אחריות, אידיאל, אכילה, אנורקסיה, דיאטה, דילמה, דימוי, החלטות, הטובה, הסגולה, הסכמה, הערכה, הפרעות, הרזיה, התפתחות, יופי, מדיה, מודל, מוסריות, מוסרית, מיתוס, ניתוח, נרבוזה, נשים, עסקים, עצמית, עקרון, פרסום, ציווי, קאנט, שלבים, תועלתנות, תכלית |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 6335 |
מספר מקורות | 27 |
תקציר העבודה
עבודה זאת עוסקת בעיצובו של אידיאל היופי הנשי ע"י "תעשיית היופי" ואמצעי התקשורת.
העבודה בוחנת את השפעתו של אידיאל מודגש אך בלתי מושג זה על החברה, ובמיוחד על הנשים, תוך התמקדות בהפרעות אכילה מסוג אנורקסיה נרבוזה.
העבודה בוחנת את ההיבטים המוסריים של תהליך זה, המרוויחים והמפסידים ממנו. הבחינה האתית תעסוק בעיקר בשאלת אחריותן המוסרית של פירמות מענף "תעשיית היופי" בקשר להשפעות של שיווק אידיאל מסוים של יופי נשי [ההשפעות על הפרעות אכילה וכו'].
נושא זה ינותח בהרחבה על פי מודל השלבים שהוצג ע"י גבע (2000).
תוכן עניינים:
מבוא
—
3
דימוי הגוף והערכה עצמית -…
5
אנורקסיה נרבוזה -.
7
אידיאל היופי –..
11
ניתוח על פי מודל השלבים —
14
דיון וסיכום
24
ביבליוגרפיה
27