ניהול יצירתי וחדשנות-ציון A

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 8694
מספר מקורות 33

תקציר העבודה

תקציר הצורך לעודד חדשנות ויצירתיות הוא אולי האתגר הגדול ביותר העומד בפני מנהל. זאת משום שיצירתיות אינה חיה בשלום עם משמעת הדוקה מדי וחדשנות פירושה סיכון ואפשרות לכישלון.
חדשנות ויזמות הכרחיים כיום על מנת לשרוד בסביבה העסקית ולכן ארגונים צריכים לאמץ אסטרטגיה של חדשנות. העבודה דנה בחברת "X", חברה המספקת אופנה למגזר הדתי לאומי והחרדי לאומי. החברה הייתה הראשונה שזיהתה את הצורך לביגוד אופנתי העומד בדרישות הצניעות ההלכתיים.
בעבר החברה נהנתה מבלעדיות, והדבר אפשר לה לגבות מחירים גבוהים עבור מוצריה ושירותיה.
כיום, השינויים הסביבתיים הובילו לתחרות רבה המבוססת לרוב סביב מרכיב המחיר. מכירות החברה במגמת ירידה.
עובדה זו חייבה את החברה לחשוב על דרך להתמודדות. עד היום החברה התמקדה בשיפור ביכולות הרגילות שלה כגון: שיפור איכות המוצר והשירות, התמקצעות בתהליכי מכירה ודאגה לסטנדרטים אסתטיים גבוהים.
מיקוד בגורמים אלו לא הוביל לשינוי המיוחל.
במהלך העבודה הוגדרו מטרות חדשות ואסטרטגיה חדשה להשגתן. לא עוד שיפור בדברים הקבועים אלא יצירת מרחב חדש הכולל יצירת חוויית קנייה ללקוח תוך הענקת שירותים משלימים.
לשם ביצוע השינוי נבדקו הגורמים המונעים יצירת תהליכי חדשנות ויצירתיות, כגון: ריכוז סמכויות, אי קיום מערכת תגמול והנעת עובדים, אין במה ליצירתיות ולחדשנות, בעיות תקציביות ועוד.
בכדי להשיג את מטרת הארגון, תפורט תוכנית למימוש המחייבת את הדרגים השונים, החל מההנהלה וכלה בצוות המכירות. התכנית משלבת גישות וטכניקות חדשניות המסייעות בפיתוח יצירתיות וחדשנות אצל אנשים בארגון (כגון, סיעור מוחות, ששת כובעי החשיבה ועוד). הצלחת התכנית מחייבת את מנהלי הארגון לתהליך, ודרושה נכונותם לצורך גיוס שאר הצוות לתהליך תוך עידוד המוטיבציה שלהם, שיתופם ותגמולם.
המסקנה העיקרית שעולה מכתיבת העבודה היא כי אכן ניהול החדשנות הוא תהליך ממושך , שאמור לרתום את כל חברי הארגון כאחד. האויב הגדול ביותר הוא שיטת עבודה של "כיבוי שרפות " מתמיד או הפחד משינוי וציניות. אם חברה רוצה להוביל עליה להעז ולנסות לחשוב מחוץ לקופסא .
*לצורך חיסיון שם החברה ייקרא ""X* תוכן עניינים

1 . מבוא. 4
2 . תיאור המצב הקיים וזיהוי הבעיה. 5
2 .1 ניתוח אסטרטגי של הארגון 5
2 .2 זיהוי הבעיה. 6
3 . חזון החדשנות. 9
4 . תכנית הפיכת הארגון לחדשני ולו"ז ליישום.. 13
5.גישות וטכניקות של חשיבה יצירתית וחדשנית. 16
6 . בעיות הצפויות בתהליך היישום ודרכי ההתמודדות איתן 18
7. תיאור הארגון בגמר התהליך. 21
8 . סיכום, מסקנות והמלצות. 23
9. רפלקציה. 24
1 0. ביבליוגרפיה.
5
1 1. נספחים.. 27