ניהול התפעול- וודאפון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3507
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר מנהלים וודאפון הינה  חברה גלובלית בתחום התקשורת הסלולארית, מעל 150 מיליון צרכנים ב- 40 מדינות, ההתמחות העיקרית היא טלפון דיגטאלי אלחוטי והתשתית שמסביבה.
פרויקט זה החל באיסוף חומרים על פועלה של וודאפון ברחבי האינטרנט, אך מרכז הפרויקט סבב סביב מהות החוליות התפעוליות ברמת ארגון גלובאלי, בחינת הפעילות הממוצעת, סקירת מגמות עולמיות בשווקים והתנהגויות כלפי הצרכנים. תחילה נקראו חומרי הלימוד, לאחר מכן אל הספרים בעברית ובאנגלית וכן אל האינטרנט על מנת לראות יישומים בשוק אצל חברות שונות, כמו כן הבנת המושגים במצגות של מומחים בתחום.
אחת ההבחנות הברורות ביותר היא בין "המפעל שלפני עשרים שנה" אל ה- "ארגון הטכנולוגי המתקדם", היום הארגונים פועלים הבדלי שמים וארץ ממה שהיה נהוג לפני עשר- עשרים שנה ויותר ואם חלוף השנים יותר ויותר. פעם המפעלים היו דוחפים סחורה היום עושים זאת ע"פ ביקוש הצרכן, פעם דובר על כמות היום על איכות. עם כניסת שיטות ה- TQM, ISO 9000, ERP, SCM- הכל השתנה ב 180 מעלות, "עבור מנהלים ועובדים רבים העיסוק בניהול האיכות כוללת כרוך, אפוא, בתפנית של
3 60 מעלות מן הגישה הרגילה שלהם לביצועים בעבודה" (ג'ון בנק, 1993, עמ' 37) ישנו דגש על ייצור ורכש והובלה ואחסון והפצה, הכל מתנהל עד רמת סוג הבורג, מן הסתם שקודם יש לתכנן, ולהתמקד בדברים יותר לעומק וישנם שיקולים אסטרטגיים, אך כל האופציות קיימות ומונחות. כיום ארגון שירצה להכניס עצמו ל"מעגל האיכות" יצטרך לעבוד קשה מאוד בתהליך ההטמעה אבל בטווח הארוך צפויות לו הטבות, אם החל מצמצום עלויות ועד פרסום שיווקי והרחבת מעגל לקוחות, לתחרות ועד שדרוג הארגון לרמות ושיאים חדשים.
ההמלצה הרווחת היא שכמו שכולם רוצים להחליף הוידאו בבית ל- DVD כך רצוי שארגונים, עסקים, מפעלים ישנו את החשיבה הישנה וישקיעו בשיטות החדשות- זה שווה, זה עובד, זה מניב תוצאות חיוביות, אם במרוצת הזמן לא יבצעו את השינוי כנראה שהם יילכו וייעלמו כי הם לא יעמדו בתחרותיות.
-1- פרק 1: רקע -…3
מבוא -3
מטרת העבודה -.3
פרק 2: ISO 9000 –…4
שלבי היישום -…4
קשיים ביישום -.4
יתגברות על הקשיים –..5
תועלות מיישום ISO 9000 …5
פרק 3:
בניית נהלים לארגון 5
נוהלים בניהול רכש –5+6
נוהלים בניהול ספקים –6
פרק 4:
ניהול שרשרת האספקה –7
שרשרת האספקה בארגון -.7
שרשרת אספקה בהקמה: פעולות, זרימה בתרשים –7+8
שרשרת אספקה במערך האחזקה" פעולות, זרימה בתרשים ותועלות -8
פרק 5:
אסטרטגיה בניהול התפעול -9
יעדים …9
הכלים שיסייעו לארגון ..9+10 פרק 6:
סיכום …10 ביבליוגרפיה -..11
נספחים –..11
-2-