שיעור מבחן (מד"מ) בתנ"ך

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1584

תקציר העבודה

        ·          ניתוח הכיתה         ·          השיעור יערך בבית הספר ממ"ד "דוגמא עוזיאל" כיתה ו'.
        ·          רמת הכיתה בבחירת המטלות השתדלתי להתאים את החומר לרמת הכיתה, הדפי עבודה יתבצעו בהתאם לזמן שהכיתה תצטרך, תוך כדי התחשבות בתלמידים החלשים בכיתה ובחזקים כאחד.
        ·          שימוש באמצעים דידקטיים על סמך ניסיוני והיכרותי עם הכיתה, יש לתת לתלמידים במהלך השיעור מספר גירויים שייצרו אצלם מוטיבציה ויימשכו את תשומת לבם.
הדבר יבוא לידי ביטוי בשימוש בפי עבודה, שימוש בלוח ושימוש בקריאה מוטעמת ומעניינת את הפרקים והפסוקים הנקראים בכיתה ובסיפור פתיחה.
        ·    מטרות         ·          ידע:
התלמידים ידעו את המשמעות של פרק ט"ז, ואיך הוא מתקשר לפרקים הקודמים. אנסה להסביר לתלמידים את הפסוקים שנקרא באופן הברור ביותר, תוך כדי העשרה של מילים חדשות ופירושן ומקרים דומים שנתקלנו בהם בתנ"ך.
        ·          חוויה:
הפתיחה מהווה גירוי חוויתי נפלא לתלמידים, לאחר שהתלמידים יבחרו את המילים הקרובות אליהם ביותר, בעזרת מילים אלו אני אנתח אתם ביחד את הקטע הנלמד, זאת ועוד אנסה לגרום לתלמידים להכנס לדמותו של דוד ולראות מה היו עושים במקומם.
   קשיים צפויים
1 . התלמידים עלולים לגלות קושי הבחנה בין אמצעים ורגשות המיוחסים לדוד ברחמיו על שמעי בן גרא וחוסר התחשבותו במצבו של מפיבושת וסיבת.

2 . תלמידים מסוימים עלולים לגלות קושי בהבנת המקרה.

3 . התלמידים עלולים לגלות קושי בהבנת כל המקרים המצערים אלו אשר קורים דווקא לדוד.

4 . התלמידים לא יבינו כיצד הפסיקה היא בבית דין שדה.
פתרונות הקשיים
1 . על מנת שהתלמידים יבינו את הרגשות המיוחסים לדוד עליהם להבין את מרירות נפשו על כך שמבזים אותו ובנו מורד בו, שלכאורה אכן יש עניין להבין את המרירות הזאת.

2 . במהלך השיעור אני אשתדל לענות לשאלות התלמידים, כמובן שאני אחשב "גלישות" כלומר שאלות שאינן קשורות ישירות לחומר אשר אני מתייחס אליו  ביחס לשיעור הנ"ל, ולשאלות הענייניות אני אקדיש זמן להבהיר את הקשיים שיווצרו.

3 . פתיחת השיעור או לפחות חלק ממנה יהיה בהסברת קשירות המקרים אחד לשני ומדוע הם באים על דוד.

4 . ההסברים יהיו מרודדים יותר ובשפת התלמידים.
5. בפתיחת השיעור או לפחות בחלק ממנה יהיה הסבר לקשר בין המקרים.