ההבדלים בין נשים עקרות בית, נשים קייריסטיות וגברים בדימוי עצמי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 8350
מספר מקורות 32

תקציר העבודה

תקציר             פער חברתי בין נשים וגברים הינו פער שקיים מאז ומעולם. הפער הוא דומיננטי ביותר בתחום התעסוקה. נשים רבות בעבר בחרו להישאר בתחום אשר אליו "נבראו" להיות רעיות ואמהות. אך בשנים האחרונות המצב השתנה, יותר ויותר נשים בוחרות לצאת מהמסלול המקובל ולהתקדם בסולם הקרייריסטי אם במשרה חלקית או במשרה מלאה.             ישנן תיאוריות רבות שמסבירות מהן המניעים של נשים לבחור בכל מסלול, אך פחות מחקרים נערכו על מנת לבדוק האם ישנן השפעות לכך.             דימוי עצמי הוא הערך שדרכו ניתן להבין כיצד אישה קרייריסטית או עקרת בית רואה את עצמה במראה וכיצד ההשתקפות יכולה להשפיע על ראיית הסביבה או החברה אותה. אישה עקרת בית שבוחרת בדרך זו ולא נמצאת בסביבת עבודה ואנשים, יכולה לפתח דימוי עצמי נמוך יותר מאישה קרייריסטית מכיוון שאינה מקבלת חיזוקים לחשיבותה. לעומתה, אישה קרייריסטית שמתפקדת לא רק כרעיה או אם ובוחרת להפגין את הכישורים הנוספים שהיא מחזיקה תהיה בעל אופציות רבות יותר לחיזוקים וכך הראיה שלה כלפי עצמה תהיה חיובית יותר.
            גברים בחברה הישראלית הינם אוכלוסייה שיכולה להציב בפנינו את ההשתקפות, כלומר, האם העמדות והסטריאוטיפים שנשים עקרות בית או נשים קרייריסטיות מאמינות שקיימים הינם אותם עמדות שה"מראה" החיצונית כלומר הגברים מאמינים בהן.
            מחקר זה הראה שגברים בעלי דימוי עצמי גבוה יותר מאשר נשים אך הפער הוא גדול יותר כאשר בודקים את הדימוי העצמי של הנשים הקרייריסטיות לעומת נשים עקרות בית. בנוסף נמצא שנשים עקרות בית מאמינות שקיימת אפליה בצורה קיצונית יותר מאשר נשים קרייריסטיות וגברים.
            המסקנה ממחקר זה מראה כי הפער שנראה כחמור ביותר בין נשים וגברים, אינו חמור כמו הפער שקיים בין קבוצת נשים עקרות בית לנשים קרייריסטיות וגברים.