עבודה יישומית ומצטיינת - יזמות בשוק ההון "DEEP GREEN FUND"

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו עסקה בניתוח המאפיינים של היזם, מר בלו (31) וחקרה את התרבות היזמית בקרן ."DEEP GREEN"       קרן ההשקעות המבוססת על תוכנה ייחודית לניתוח טכני יעיל של מניות, מצליחה כיום להשיא  תשואות לבעלי העניין השונים בגובה של
5 % בשנה לערך, בסיכון נמוך. כל שנה תוכנת המסחר משתכללת ומשיגה תשואות גבוהות יותר. נתון זה הוא הכוח הדוחף להצלחת היזמות.
מטרות הכנת עבודה זו  היו כדלקמן:
1. הערכה ביקורתית לשקילת גורמי המפתח, הדרושים להטמעת אסטרטגיות יזמיות      בארגונים.
2. הבנה כיצד פרטים מתפקדים בתוך תרבות יזמית.
היתרון התחרותי של החברה טמון בניצול חוסר הוודאות הקיים בשוק ההון, בה התוכנה מצליחה להשיא את התשואות הגבוהות ביותר יחסית לקרנות ההשקעה המגוונות. לשם ניתוח מאפייניו של היזם הנידון והתרבות היזמית בארגון, תחילה נערך ראיון אישי עם מר בלו ולאחר מכן, רישומיו נבחנו לפי הכלים הבאים: שלושת הכוחות המניעים יזם  שלMcClelland ,  מודל מטריצת חדשנות/לקיחת סיכונים של Landau, ששת כובעי החשיבה של דה בונו, פירוט התרבות הארגונית לפי רשימת קריטריונים, בדיקת השת"פ של החברה לפי 4 כלים עיקריים.
ההמלצות היישומיות הבולטות העולות מן העבודה הן כדלקמן:
המלצה ראשונה:  לטובת צמיחת העסק היזמי יש לבזר סמכויות בין העובדים של החברה. למרות שמר בלו נהנה מכך שאף גורם לא יודע לתפעל לבד את שיטת המסחר ויש לו מונופול על הידע שפיתח, זה פוגע ביכולת להעסיק צוות מפתחי תוכנה מומחים  לשיפור ביצועי התוכנה. המלצה שנייה:  היא לרשום את שיטת המסחר כפטנט, למרות שלא מן הסביר שמישהו יוכל ללא מידע להיכנס ל"מוחו של היזם" ולקשר בעצמו מאות פונקציות ומערכת סבוכה של אלגוריתמים, למרות זאת עדיף לבטח את השיטה השווה מיליונים ולרשום פטנט.
תוכן עניינים
תקציר מנהלים.. 2
תוכן עיניינים.. 3
מבוא – רקע על הארגון ועל היזם.. 4
מאפייניו של היזם הנדון. 7
התרבות היזמית בארגון הנדון וחלקו של היזם.. 11
סיכום מסקנות.. 15
המלצות יישומיות.. 16
בביבליוגרפיה.. 17