מהו הקשר בין דימוי האישה בפרסומות הפונות לחברה החילונית לבין תפיסתה כאובייקט מיני?
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | תקשורת כתרבות |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 3313 |
מספר מקורות | 12 |
תקציר העבודה
ממ"ן 13
סוידלר, א. (1986) תרבות בפעולה: סמלים ואסטרטגיות. המאמר מצביע על שני מודלים של השפעת התרבות על הפעולה האנושית, בתקופות יציבות ובתקופות …
דיין, ד.
וכ"ץ, א. (1993) אירועי תקשורת: הבניית אירוע.
הטלוויזיה צריכה להיות נאמנה לאירוע, לזהות אותו ולהעביר לצופים את מאפייניו הייחודיים.
…
וסטרגארד, ט.
ושרודר, ק. (1986) אסטרטגיות של פנייה: מין ומעמד.
בכל תרבות קיים סינון של הדברים החשובים ביותר מהפרסומות. לכן, המפרסמים יציגו את המסר בהתאם לקהל אליו הם פונים. פרסומת גורמת לבני אדם להעביר את הזהות המגדרית וצורת התנהגות …
למיש, ד.
(1996) נשים יפות סטריאוטיפים מכוערים: דימויים נשיים בפרסום הישראלי.
עניינו של הפרסום הוא להגביר מכירות, אך הוא גם "מוכר" אידיאולוגיה של חיים טובים, הצלחה, חיות, אינטימיות והשתייכות. הפרסום מבשר לנשים, כי היופי הוא תוצאה של מה שהן קונות או לובשות ולא …
פירסט, ע.
(2001) דימויים של גברים ונשים בפרסומת הישראלית.
שאלת המחקר היא: מהו הקשר בין דימוי האישה בפרסומות הפונות לחברה החילונית לבין תפיסתה אובייקט מיני?
באמצעות "ארגז הכלים" של סוידלר אחקור את האירועים בחברה ישראלית ופרסומת טלוויזיונית.
אתייחס לאידיאלים וסטיגמות של נשים בפרסומות וצורת התנהגות של נשים בהתאם למגדר (מאמר של וסטרגארדט ושרודר). בעקבות זאת שלחברה ישראלית יש תרבות מסוימת, שכוללת בתוכה השקפות עולם לגבי תפקידה של אישה בחיי היום יום ולטלוויזיה זיקה למסורת, המשמעות של הטקסט הטלוויזיוני היא אחת ויחידה ולא ניתנת לפרשנות (מאמר של דיין וכ"ץ).
כביכול, הפרסומת צריכה לפנות לקהל היעד מסוים בהתאם לנושא. וסטרגארדט ושרודר מציעים 4 –