ניהול בינלאומי אוסטרליה - הודו

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעידן כלכלי-גלובלי של היום יש חשיבות רבה ליצירת שותפויות עסקיות בין חברות גלובליות. הדבר דורש גישור על פערים תרבותיים וכלכליים רבים, היכולים להוות מכשול אם לא מתייחסים אליהם כנדרש. מטרת העבודה היא לבחון את הכדאיות, ומציאת בסיס משותף ליצירת שותפות בין  חברת התקשורת האוסטרלית  Telstra ובין חברת התוכנה ומיקור חוץ, Satyam ההודית. העבודה כוללת ניתוחים סביבתיים פנימיים וחיצוניים של החברות והמדינות מהן הן מגיעות, שנועדו להעניק לקובעי המדיניות את מכלול הנתונים, הכלים וההמלצות באשר לכדאיות הכניסה למשא ומתן ליצירת שותפות בין שתי החברות. ראשית העבודה בחנה את הנתונים הסביבתיים (PESTEL) היכולים להשפיע על הסכמי סחר בין המדינות והחברות, נבחנו הבדלי התרבויות בין המדינות על פי המודל של הופשטד, הסגנונות הניהוליים השונים שכל מדינה מתאפיינת בהם וכן השונות בדרכי ניהול משא ומתן והדרכים להתגבר על שונות זו. לאחר מכן נותחו שני הארגונים ונבנו החזקות וחולשות שהלם כמו גם האיומים וההזדמנויות שיש לפניהם (SWOT). מתוך ניתוחים אלו הוסקו מסקנות והומלצו על אסטרטגיות שונות כבסיס לקיום שותפות בין החברות (TWOS).
על סמך ניתוחים אלו הומלץ על קיום שיתוף פעולה מלא בין שתי החברות כאשר Telstra תשתמש באפשרויות מיקור החוץ ש Satyam מציעה, ועל ידי כך, Satyam תוכל לתת דריסת רגל בשוק העסקי האוסטרלי.
תוכן עניינים
מבוא. – 2 – סקירה כללית. – 2 – אוסטרליה. – 2 – הודו – 3 – ניתוח סביבה – PESTEL. – 4 – התרבות העסקית באוסטרליה והודו – 7 – המודל של הופשטד. – 7 – מסקנות והמלצות. – 9 – דפוסי משא ומתן – 11 – מסקנות והמלצות. – 12 – סגנון ניהולי – 13 – מסקנות והמלצות. – 14 – הצגת הארגונים.. – 15 – Telstra. – 15 – ניתוח SWOT. – 16 – מטריצת TOWS. – 16 – Satyam Computer Service Ltd. – 18 – ניתוח SWOT. – 19 – מטריצת TOWS. – 20 – מסקנות והמלצות. – 21 – סיכום.. – 22 – ביבליוגרפיה. – 23 –