עגלת קניות חכמה,פרוייקט בשיווק- תכנית עסקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4970

תקציר העבודה

תקציר מנהלים הפרויקט המוצג הינו בסיס מפורט לתוכנית עסקית, המציגה מוצר חדשני בתחום חווית הקנייה תוך התמקדות בשיטת ה Self Checkout – ההולכת ומתפתחת ברחבי העולם.
בעבודה זו נתאר ונדגים את המוצר "עגלת קניות חכמה", יישומיה, יתרונותיה וכן דוגמאות לשימושיה וסוגיה ברשתות שיווק שונות בעולם.
ננתח את שוק רשתות שיווק המזון ורשתות "עשה זאת בעצמך" בישראל במטרה ללמוד את קהל היעד שלנו. מטרת השיווק הראשונית שעומדת לנגד עיננו הינה חתימת חוזה בלעדיות לשנה עם רשת שיווק אחת גדולה בה יתבצע פיילוט על המוצר החדשני ובהמשך נגיע לשאר רשתות השיווק  שהוגדרו כקהל מטרה תוך יצירת תדמית איכותית וטובה למוצר, הגעה למודעות גבוהה ולמקסימום מכירות בפלחי השוק הללו.
במסגרת המחקר נעמוד על יחסי הגומלין בין הקמעונאי לצרכן  ונראה כי עגלת הקניות החכמה חיונית, כדאית וסביר שתחולל שינויים משמעותיים ברשתות השיווק בעתיד הנראה לעין, ולימים עלולה להתפתח לסטנדרט.
נבחן מתחרים ישירים, פוטנציאלים וסמויים , כמו כן נערוך ניתוח סביבה מעמיק ממנו נלמד על חיוניות המוצר בהתאם  לסביבה הכלכלית, הדמוגראפית והטכנולוגית.
בהמשך נסקור את השוק בחו"ל ונראה כי במספר מדינות בעולם נעשה שימוש במוצר, דבר שיקל על תהליך החדרת המוצר בארץ , ע"י הפקת לקחים ומסקנות מהשימוש בחו"ל. נערוך ניתוח SWOT מפורט בדגש על היתרונות הרבים של המוצר, יחד עם זאת ניגע בהשלכות ואתגרים איתם נתמודד.
פרק שלם יעסוק בתמהיל השיווק המורכב מהדרך בה המרכיבים, הטכניקות והחלקים השונים של מאמץ השיווק משולבים ומגוונים כדי להשיג את יעדי השיווק ולהתאימם לשינויים החלים בסביבה השיווקית. הפרק יכיל תכנית שיווקית מפורטת הכוללת חלוקת תקציב למדיות השונות.
פרק אחרון וחשוב יעסוק  בהיבטים פיננסיים בו נפרט את מבנה העלויות, הכנסות מול הוצאות ונבדיל בין עלויות קבועות ומשתנות. נבצע תחזית מכירות תלת שנתית, תוך מעקב אחר רווח/הפסד מצטבר בציון נקודת האיזון של הפרויקט ועל סמך הנתונים הנ"ל, נקבע את היקף המימון לו אנו זקוקות.
תוכן עניינים
1
תקציר מנהלים –

2
2 מבוא ..

3
3 ניתוח הסביבה –

4
3 .1
השוק .
4
3 .1.1
יחסי הגומלין בין הקמעונאי לצרכן —
7
3 .2
קהל היעד —
10
3 .3
תעשיה – מתחרים
11
3 .5
ניתוח Pest —
13
3 .6
השוק בחו"ל -..
15
4 ניתוח SWOT –
21
5
השלכות ואתגרים
22
6 אסטרטגיות בסיסיות —
23
7
תמהיל השיווק –
26
8 תקציב (קד"ם, יח"צ ופרסום)
35
8 .1
ניתוח כדאיות -.
36
8 .2
נקודת איזון -…
39
9
ארגון הפעילות –
41
1 0 ביבליוגרפיה -..
43
1 1
נספח .
45