עבודה בקורס ויקטימולוגיה -קורבנות - ציון מעולה!!!

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1307
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

מבוא
תופעת האלימות בין בני הזוג היא תופעה חברתית, רב- ענפית, שממדיה רחבים הרבה מביטוייה הגלויים.
 התופעה הינה  תופעה  ותיקה, הקיימת כנראה עוד מתחילת קיום הנישואים המונוגאמיים, אך המודעות  לתופעה החלה בראשית שנות השבעים של המאה העשרים.
עד לפני מספר שנים התאפיינה התייחסות אל התופעה  בקשר של שתיקה. עובדה בדוקה היא שמספר התלונות במשטרה משקף את התופעה באפון חלקי ביותר. בלשון המקובלת מדובר בתופעת "הנשים המוכות" וזאת בשל נפיצות התופעה של אלימות כלפי נשים במשפחה.
את ההיבט החוקי של תופעה זו יש לבחון על רקע מציאות חברתית נתונה, מבנים חברתיים, עמדות חברתיות ותפיסת עולם, רמת מודעות ומיקום טופוגרפי של התופעה בהקשר של יעדים וסדרי עדיפות.
בעבודה זו אנו ננסה להציג בקצרה את  תופעת הנשים המוכות, ננסה להסביר  מדוע אישה  מוצאת עצמה במעגל האלימות , נסקור תיאוריה המתייחסת לתופעה וננסה להסביר את התופעה בהיבט הקורבני על ידי שימוש באותה גישה תיאורטית. בהיותינו שוטרים, ליתר דיוק חוקרים , אנו פוגשים נשים שהיו קורבנות לאלימות כלפיהן הן במשפחה והן מחוצה ,כמעט על בסיס יום-יומי. הן צעירות שרק עכשיו נישאו , הן מבוגרות ולעתים כבר אפילו סבתות לנכדים, הן יהודיות, ערביות, חילוניות לחלוטין או דתיות , בעלת השכלה  יסודית בלבד וגם בעלות תארים אקדמיים מתקדמים במקצועות הכי מבוקשים. הן שונות אך יחד עם זאת מאוד-מאוד דומות. לכולן יש אותו מבט בעיניים, מין תערובת מוזרה של תסכול, פחד , כאב, השלמה ובעיקר חוסר אונים. "אישה מוכה "  יכולה להיות כל אחת, ללא הבדלי דת, גזע , השכלה, מצב כלכלי או מוצא עדתי. מדוע היא מגיעה למצב כזה? מדוע היא נשארת ולא זועקת לשמיים ועוזבת את הבית / בעל/חבר? השאלות הן רבות, תשובות לא תמיד ישנן, בעיקר לא אצל אותן הנשים. בעבודה זו ננסה  לתת מספר תשובות והבהרות , קודם כל לעצמנו. ננסה להבין .