למידת יצירות הומוריסטיות כפיתוח הומור אצל ילדים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2004
מספר מילים 3726
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

רקע תיאורטי שאלת הפרויקט- מה תורמת למידה של יצירות ספרותיות ואיורים הומוריסטיים, לפיתוח חוש ההומור אצל ילדים בגיל הרך.
בחרתי בנושא זה  מכיוון , שסבורה אני כי ישנה חשיבות רבה לפיתוח חוש ההומור אצל בני-אדם ואצל ילדים בפרט.
סבורה אני כי  חוש ההומור עוזר לנו במהלך חיינו ותורם לאדם מבחינות רבות ומגוונות:
בתחום הרגשי, חברתי ועוד, ועל כן נודעת לו חשיבות רבה עד מאוד.
אני חושבת שילדים צריכים להכיר ולהיחשף ליצירות ספרותיות ואיורים הומוריסטיים רבים  וזה משום שהוא עונה על צרכים הפסיכולוגיים וההתפתחותיים שלהם ומפתח את דמיונם, דבר שנודע לו חשיבות רבה. כמו כן חשוב לי לחקור  ולבדוק בעבודה זו הכיצד פגישות עם יצירות ספרותיות ואיורים הומוריסטיים , יועילו לפיתוח חשיבתם היצירתית של הילדים בגיל הרך. סבורה אני כי נושא ההומור בספרות הילדים , יצחיק וישעשע את הילדים , בנוסף לעובדה כי  ייתכן וזה ייפתח את חשיבתם היצירתית , זה יעורר בהם סוג של חשיבה על  מה מצחיק ביצירה הספרותית או באיור ומדוע, ומה "הגיוני" ומה לא. עליי לציין  כי פיתוח חוש ההומור אצל ילדים עשוי למלא תפקיד חשוב בעתידם. כשיגדלו, יוכלו ילדים בעלי חוש הומור להתגבר ביתר קלות על מצבים קשים ומביכים .
ההומור מפתח כושר להתמודד עם עולם מסובך בעתיד, וזאת בנוסף לפונקציה של שחרור מתחים מידיים.
סבורה  אני , כי למידת נושא זה עשוי  לתרום לילדים בתחומים רבים:
א.
מבחינה קוגניטיבית- נושא זה עשוי לפתח את חשיבתם .שכן ,  ההומור מבוסס על ידע ועל תהליך חשיבה. הומור נשען על ידע וורבלי עשיר , על ידע והכרת הסביבה.
ב.
מבחינה חברתית- באמצעות יצירות הומוריסטיות האדם לומד אודות ערכים ונורמות המקובלות בחברה ואלה שאינן נהוגות ומקובלות בחברה , וכך גם האדם לומד הכיצד עליו להשתלב בחהברה.
ג.
מבחינה רגשית- ההומור והצחוק חשוב עד מאוד לנפש האדם , לכל אדם באשר הוא , ללא שום קשר לגיל , למין או למוצע.שכן ,  ההומור תורם למצבו הנפשי והחברתי של הפרט.