ניתוח תהליכים עסקיים בארגון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4970

תקציר העבודה

תקציר מנהלים ספורט הפנאי הוא קונצפט ותחום פעילות התופס כיום בעולם מקום חשוב במסגרת תרבות הפנאי, ונתפס כאחד המרכיבים החשובים של קיום אורח בריא. עם השנים האחרונות הולך ועולה גיל המשתמשים במועדוני הכושר בישראל, וכיום כמות המתאמנים המבקרים במתקני הכושר בישראל הנו מוערך בכ-60 אלף פעילים. מועדוני הכושר בארץ המקצועיים מהווים יחידה עסקית עצמאית, וכיום התחרות בענף הולכת וגדלה עם הזמן.
מועדון  "הולמס פלייס" העולמי החליט לשכן את שמו בארץ ופונה בעיקר לאוכלוסייה האקסקלוסיבית של המעמד הבינוני ומעלה. על מנת לחלוש על השוק בארץ הקימה הרשת חברת בת הקרויה בפשטות –  "שייפ" המיועדת לאוכלוסייה בני המעמד הבינוני מינוס ומטה.
כיום ניתן למצוא את המועדונים של רשת שייפ בערים כמו ת"א, אשדוד, פ"ת, קריות, כרמיאל, חיפה, רעננה וראשל"צ.
חזון החברה בעצם הינו להיות מונופול ולכבוש את פלח "העוגה" של תרבות הפנאי הנקרא-  פעילות גופנית.
בעבודה זו נבחרו כחמישה תהליכים עסקיים, שנבחרו מתוך כמה עשרות אשר בסניף ספציפי – שייפ כרמיאל. תהליכים אלו יוצגו ע"י תרשימים המתארים תהליכים עסקיים. אנסה לזהות בעיות חריגות ואציע  פתרונות אפשריים ע"י מבט כללי על התרשימים. התהליכים אשר נבחרו הם גיוס לקוח חדש, תהליך קבלת עובד חדש, תהליך החלפת מדריך סטודיו,טיפול בתלונות, ופרסום.בנוסף לכך, יתואר במהלך העבודה תהליך הנקרא "סקרים בקרב לקוחות" למען שיפור השירות ללקוח אשר איננו קיים כיום בארגון, תהליך זה הנו בגדר המלצה בלבד ומתואר בו הלכה למעשה בקווי רקע כלליים ונקודות עיקריות.
במהלך העבודה התגלה כי עיקר הבעיה הנה שימור לקוחות. ובעיות קטנות כמו חוסר תשומת לב ללקוח יכולה לגרום לכעס ואף עזיבה בתום התקופה. שינוי קטן של שעה בחוג יכול להציף בתלונות לקוחות זועמים במחלקת הקבלה. ולכן תהליך של מציאת ממלא מקום למדריך נלקח ונבדק ואף נבנה מחדש. יש לציין כי אם ההנהלה לא תנקוט בתהליך הפצת SMS-ים לשינויים כאלה או אחרים. כל התהליך המשופר יהיה "כאבן שאין לה הופכין".
מסקנות:
על ההנהלה לאמץ את גישת "אנחנו פה בשבילך" ולשים דגש חזק על חיזוק קשרי לקוח-מועדון ולשים דגש על שירות ללקוח תוך שיפור מתמיד.
על המועדון לראות את עצמו כחברה עצמאית לכל דבר אשר לקוחותיה הם בעלי המניות, וכל שינוי כזה או אחר ליידע את הלקוחות.
כדאי יהיה לבדוק את התהליכים, לשפר במידת הצורך ולערוך מעקב אחר יציבות התהליך.
תוכן עניינים
מבוא -4
1 . תיאור הארגון ..5-11
      1.1 תיאור כללי של השוק …5
      1.2 תיאור כללי של החברה .7
      1.3 התהליכים שנבחרו והסיבות לבחירתם –.9
2 . מטרות הארגון .11-15
3 . תכן תהליך עסקי –.16-24
     3.1 הסבר על תהליך נדרש אך לא קיים .16
     3.2 שיוך למודל  מטרות -18
     3.3 אירועי התחלה וסוף -18
     3.4 ישויות ארגוניות מעורבות –..
19
     3.5 שלבי תכן תהליך –20
4 . מידול תהליכים עסקיים ..
5 -36
5. ניתוח ושיפור תהליך עסקי 37-43
6 . תהליך החלטה 44-51
    6.1 הגדרת ההחלטה –44
    6.2 תהליך קבלת ההחלטה ..45
   6.3 המלצות ומסקנות –50 7. השוואה למפות לדוגמא -52-58
8 .
סיכום 59
העבודה לא כוללת ביבליוגרפיה