מעמד הזונה במשפט העבודה

תקציר העבודה

מי שמצדד במיסוד הזנות מביע עמדה שתומכת בכך שהזנות היא מקצוע ככל המקצועות,הוא נבחר מרצון.
לכן האישה שעוסקת בזנות אינה קורבן, לא נכון להציג אותה בתור קורבן. כל התפיסה שמציגה אותה בתור קורבן פוגעת בה, גורמת להרעה בתנאי עבודתה, ולכן העיסוק בזנות צריך להיות חוקי ולגיטימי. זאת מתוך תפיסה והנחה שלאישה יש זכות על גופה וכי זכותה לבחור באופן חופשי במשלח ידה – בהתאם לרצונה.
המצב כיום בישראל הוא שיש לנו זנות חוקית, אבל בתנאי שזה נעשה בהיחבא ובהסתר,במקום-לא-מקום.
אם זה נעשה באיזושהי סיטואציה שהיא חצי אנושית זאת כבר עבירה, שהזונה צריכה ללכת עליה למאסר בן חמש שנים, והיא מופללות בפועל. מעבר לכך,העיסוק בזנות הוא חוקי ולכאורה ע"פ דבר המחוקק לגיטימי ואפשרי אך הפרדוקס הוא שאשה שעובדת בזנות לעולם לא תוכר במעמד של עובדת ולא תהייה זכאית לזכויות המגיעות לה מתוך יחסיי עובד-מעביד.
כל עוד המחוקק לא חקק חוק שמוציא את העבודה בזנות אל מחוץ לחוק זוהי התעלמות מכוונת מתוך מוסריות ואידיאולוגיה מזכויותיה של האשה הזונה (לצורך העניין האישה העובדת) וכן קיפוחה הבוטה לאור ח"י חופש העיסוק וכבוד האדם וחירותו.
הטיעון המרכזי שלי בעבודה זו הוא שיש לאפשר את ניהול הזנות בתנאים ששומרים על כבוד האדם. אם הזנות היא אקסיומה,והיא חוקית ומותר לעסוק בזנות צריך לאפשר אותה במקום,בתנאים טובים עם כפיפות לדיני עבודה ולהפוך אותה למקצוע ככל המקצועות.
כיום,אין שום שירותי רווחה ייעודיים שמכוונים אל הזונות כדי לעזור להן ואין שירותי בריאות ייעודיים לתמיכה בהן ולהענקת טיפול הולם ומתאים. מדינת ישראל בוחרת פשוט להתעלם מהנשים האלה, להקריב אותן.
בעצם קיום התופעה הם רואים פגיעה בכבוד האדם ובכבוד האישה. הטרוניה הגדולה שלי היא שהם מוכנים על בסיס האידיאולוגיה הזאת להקריב את זכויותיהן הלגיטימיות של נשים שעובדות קשה לפרנסתן ומנוצלות בתנאים מחפירים בידיי סרסורים אלימים ללא פיקוח.
מעבר לכך שיש להגן על החלש והנזקק בחברה יש לכבד את מעמדן כעובדות לכל דבר ועניין.כל עוד העיסוק בזנות אינו מהווה עבירה פלילית אין להתעלם ממציאות בה אשה עובדת כזונה למחייתה וממעמד העובדת שלה ויש להחיל עלייה את חוקיי המגן וחוקיי עבודה סוציאליים אחרים מבלי להיכנס לשאלת המוסריות שבדבר.
אין מקום להפעלת פרשנות מוסרית בבואנו לקיים את תכני החוק.
לא מרשותנו לקבוע מהי עבודה מוסרית ומהי עבודה לא מוסרית ובמי נכיר כעובד או לא.משיש חוק אין מקום עוד לשיקול דעת בררני, מוסרי או ריגשי.
עלינו לאפשר קיום אמיתי חד משמעי של עיקרון השיויון ומימוש מלא של ח"י חופש העיסוק לכל אדם ואדם במדינת ישראל.
כך או כך שינוי או סטייה מלפיד האש הזה ייעשה אך ורק דרך חקיקה מוסדרת תוך עמידה בכל התנאים לפגיעה בזכויות יסוד אלו.
בעבודתי לא התייחסתי להיבטים השליליים של התופעה,ההיבטים הסוציאליים-חברתיים,שכן רובם מתקשרים לנושא רחב הרבה יותר שעוסק בהיבטיי מיסוד הזנות באופן כללי.
חומר רב יש בנושא ונכון יהיה אם תגבר המודעות לזכויותיהן של קבוצה חלשה ומקופחת זו בחברה בכל ההיבטים.
תוכן עניינים:
מבוא -.1
הזנות כתופעה חברתית –..2-3
המצב בישראל -..4-5
הפגיעה בח"י חופש העיסוק –.6
הזונה במשפט העבודה –…7-8
הזונה כעובדת -.9-10 דיניי חוזים -…11-12
דיניי מיסים -..13-14
עמדת המשפט העברי –15-16
משפט משווה -17-19
ארגונים סוציאליים בעולם -.20-21
פסיקה ופרקטיקה -22
סיכום -23
ביבליוגרפיה -.24-
5