יחסי ציבור,קמפיין-עבודה בציון A,כולל נספחים

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עמותת "לתת" מאמינה כי מקצועיות בתחום יחסי ציבור, פירושה הכרת הצרכים והמטרות של הארגון ותרגומם לפעילות וחשיפה מול הקהל והמדיה. השגת מטרות אילו יעשו תוך ניצול ידע וניסיון רב, קשרים, שימוש בטכנולוגיה והיכרות מעמיקה עם זירת העסקים והתקשורת בישראל.
עבור מאות אלפי אנשים ומשפחות, אורח חיים נורמלי הוא חלום רחוק. עבורם נשללה העצמאות והם כורעים תחת הנטל, במלחמת הישרדות ובאורח חיים במסגרתו הם תלויים בכל העולם: המוסד לביטוח לאומי, האגף לשירותים חברתיים, ארגונים וולונטריים, משפחה וחברים וסתם אנשים טובים, משרד השיכון, קופת חולים, ועדות חריגים.
לרבים מהם יש עבודה לא קבועה, הם לא עומדים בתשלומי שכ"ד וחשמל, חווים רעב לפעמים ולא מצליחים להעניק לילדיהם תזונה בסיסית ראויה הדרושה להתפתחות תקינה או תנאים בסיסיים להשלמת חוק לימוד חובה ובטח לא חינוך משלים, אין להם לפעמים כסף לתרופות, שלא לדבר על טיפולי שיניים, הם בדירה קטנה או תקועים בשכונה מוזנחת כשמסביב סמים ואלימות ותלויים בכל כך הרבה גורמים. איזה סיכוי יש להם לצאת מהעוני.
לצערנו, הממשלה שלא עושה דבר, מנותקת מצרכי הציבור האמיתיים, מתמכרת לסדרי עדיפויות לקויים, פוליטיקה תועלתנית ואופורטוניסטית ופעולות נקודתיות שמטרתן מניפולציות קוסמטיות על קו העוני וספינים תקשורתיים – מחריפה את המצב ומציבה אותנו על פי התהום. לאחר הגשת בג"צ ע"י ארגון "לתת", שר הרווחה הרצוג התחייב לפעול בנושא אך בארגון "לתת", רוצים הצהרה מחייבת של בג"ץ, משום שהם חוששים שיוזמתו של הרצוג לא תבשיל לכדי שינוי אסטרטגי ביחסה של המדינה ותסתיים בהצהרות. פעילות יחסי ציבור מסייעת להשיג את מטרותיו העסקיות, השיווקיות והאסטרטגיות של ארגון "לתת",לטעת בציבור מודעות למצב ולמעורבות בשדה הפעולה ההומניטרי ובכך ליצור מודעות חברתית ולהקנות ערכים של ערבות הדדית ונתינה ולהניע את הממשלה לקחת אחריות על צמצום היקף העוני ולחוקק חוקים בנושא כולל שינוי שיטת מדידת העוני כדי לשקף באופן אמיתי את המציאות.
בעבודה זו נציג את הקמפיין של עמותת "לתת" – "כולנו בתוך הסל" . עבודה זו תכיל את הצגת הקמפיין לציבור הרחב בארץ, גורמים עיסקיים ומוסדות ממשלתיים למטרת קידום הפרוייקט והשגת המטרות של הקמפיין ואת שיתופי הפעולה  וכמו כן, נציג צעדים טקטיים לקידום הפרויקט והצלחתו.
בעבודה זו כתבנו תוכנית כוללת (קמפיין) של יחסי ציבור לארגון ציבורי/ מלכ"ר – ארגון "לתת" המתבסס על מודל RACE  הכולל 4 שלבים:
מחקר – בשלב זה חקרנו את הבעייה (ראשוני ושניוני) שארגון לתת ,טרם הצליח להניע את הציבור לפעול לצמצום היקף העוני ולאחריות הממשלה לצמצומו- וכן שינוי בתדמית של הארגון כ"אספנית" מזון לנזקקים בלבד ולא כארגון הפועל במישורים נוספים לצמצום העוני. פעולה – בשלב זה זיהינו את קהל היעד,מטרת הקמפיין,תכנית עבודה ,הצבנו יעדים התחומים בזמן ובנינו תקציב- בעזרת מודלים של מילטו רוקיץ,מודל תכנון התקשורת,היררכיית התגובה של קוטלר,המודל של גרונינג והאנט.
תקשורת – בעזרת "הגלגל של ברנשטיין" בנינו תכנית לתקשורת עם קהל היעד ואת תהליך הרמת הקמפיין כולל גיוס המשאבים הנחוצים וצעדים ארגוניים בקמפיין וכן תקציב.
בשלב  זה הערכנו את הצלחת התכנית ומידת השינויים במודעות ועמדות הקהל תוך שימוש בהיררכיית התגובה של קוטלר.
באמצעות השימוש ביחסי ציבור נשיג:
בניית תדמית חיובית לעמותה הצגה מעמיקה של העמותה על כל-מוצריה ושירותיה וכן העברת החזון האווירה והרוח של העמותה אל קהל המטרה שינוי במודעות הציבור להיקף העוני,באפקטיביות שלו ובהנעה לפעול לשינוי שיטת מדידת העוני וחקיקת חוקים לאחריות המדינה בנושא צמצום העוני במדינה.
                                                                                                קריאה מהנה…
תוכן עניינים :
א.מבוא ותיאור הארגון 6
             יעוד הארגון-… 6
             אמנת הארגון-.. 6
             רשימת הגופים התומכים בארגון "לתת" הם רבים ומגוונים: 7
             ארגון "לתת" בתודעת הציבור: 7
              מגמות ((PEST+SWOT.. 9
                   שינויים בביקוש וחלוקת מזון…   9
                   תמהיל הנתמכים בעמותות.   9
                   תדירות ואופי התמיכה.   9
                   יציבות וחוסן עמותות המזון בישראל 2006   .   9
ב. קמפיין יחסי ציבור- "כולנו באותו סל". 10 א.  Research- מחקר. 10
1 .
מחקר ראשוני… –    10             פרופיל הנזקקים לסיוע – עיקרי ממצאים ומסקנות. 10              תפיסות הציבור את העוני בישראל – עיקרי ממצאים ומסקנות. 12
             מה נעשה עד עתה? הבעייה… 12
2 . מחקר שניוני- שאלות לעשרה אנשים באוניברסיטת דרבי .    14
                        שאלות סקר .12
ב.  Action – פעולה. 15
                 קהל היעד (מי?)…    15
                             המודל של מילטו רוקיץ 1954 –..13
                     מודל תכנון התקשורת (Jonson,1948) 15
                     היררכיית התגובה- פרופסור פיליפ קוטלר. 16
                     המודל המרובע של גרונינג והאנט לזהוי צבור רלוונטי (1984): 16
                  מטרת הקמפיין (למה?).    16
                  מסר (מה?)    17
                  כיצד נניע אנשים לפעולה ?. .   17
ג.  Communication – תקשורת. 18
         מודל הגלגל של ברנשטיין (1984. …   
1 8
         תהליך הרמת הקמפיין – כולנו באותו הסל    19
          א. ישיבת התנעה (קהלי היעד לתקשורת ארגונית- תומכים ) 20           ב.בניית הקמפיין יחד עם חברת הפרסום שלמור- אבנון – עמיחיRubicam & Young-..20           ג. גיוס גורמי מסחר למען הפרוייקט. 21
          ד. כינוס אזורי של ראשי ערים,שרי ממשלה ומועצות מובילות ליישום הפרויקט. 21
          ה. עבודה מול המדיה- כלל אמצעי התקשורת. 21
                            הודעה  לעיתונות –23
                            נהול תיק משבר –..
5           ו.צעדים אירגוניים בקמפיין : 27
          תקציב. -.   
2 8
ד.  Evaluation – הערכה (מדידת אפקטיביות הקמפיין) 29
         היקף הסיקור התקשורתי …    29
         מידת השינויים במודעות ובעמדות של קהל היעד. ..    29
סיכום –.31
ביבליוגרפיה–.  32
נספחים   33