ניהול משאבים-שיפור ביצועים חברת טלדור מערכות מחשבים בע"מ

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 8852
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תקציר מנהלים:
החברה שנציג בעבודה זו  הינה: "חברת טלדור מערכות מחשבים בע"מ". קבוצת טלדור מעסיקה כיום כ – 1,800 עובדים והיא נחשבת לאחד מבתי התוכנה והמערכות הגדולים בישראל.
טלדור נהנית מעוצמה פיננסית ומגב כלכלי איתן, עקב היותה בעלת מעגל לקוחות רחב הן מהגוף הממשלתי והן מהגוף הפרטי בטלדור מחלקות רבות, כאשר בעבודה זו התמקדנו במחלקת פיתוח התוכנה אשר מספקת שירותי פיתוח ואחזקת תוכנה ומערכות מידע למאות ארגונים בישראל ובחו"ל, עם דגש על מתן פתרון שלם, תחת קורת גג אחת. שירותי הפיתוח תוכנה מסופקים ע"י מחלקת הפיתוח אשר מונה כיום כ- 200 עובדים במגוון תפקידים. מבנה מחלקת הפיתוח הינו מבנה פרוייקטלי כאשר בראשם עומד מנהל אגף הפיתוח. מבנה המחלקה ותפקידי העובדים בו יפורט בהמשך.
כיום בשוק תחרותי על מחלקת הפיתוח, כמו שאר מחלקות החברה, צריכה להיות מסוגלת להשתנות וללמוד דברים חדשים. את אותם טכניקות למידה המשפרים את האפקטיביות והיעילות נצילות העובדים במחלקה נרחיב בהמשך העבודה.
"פגומים אינם בחינם, משהו מייצר אותם ומשלם עבור תיקונם לפחות את אותו סכום שנדרש כדי ליצרם בפעם הראשונה". איכות טובה אינה מוגבלת רק למה שהפירמה מייצרת  או לשירות שהיא מספקת. הא חובקת בתוכה מכלול של משימות בסביבת המיקרו והמאקרו שלה. בכדי למדוד ולבקר את רמת האיכות במחלקת הפיתוח לקחנו דגימות של באגים קריטיים אצל מספר לקוחות בפרוייקטים שונים. על דגימות הבאגים ביצענו גבולות בקרה (טווחים, ממוצעים), טולרנסים וחישבנו את כושר התהליך.
כדי להוביל לביצוע מוצלח של המוצר, יש לבצע את הפעלת המשאבים בסדר מסויים ובהתאם לתכנון, המטרה היא לתכנן את התהליך באופן שישרת את המטרות הארגון בצורה הטובה ביותר. למטרה זו נבנו שני תהליכים, האחד תהליך מקוצר בעל עלות בניה נמוכה והשני בעל עלות בניה גבוהה וההשוואה בניהם.
לסיכום העבודה הצגתי את שיפור מתמיד (קייזן) בעזרת מעגל PDCA אשר זיהינו את הבעיה במחלקת הפיתוח אותה אנו מעוניינים לשפר,  ניתחתי את גורמי הבעיה וניסיתי לזהות דרכים לפתרון הבעיה ולאחר מכן קבענו פתרון פעולה לבעיה וכל זאת בעזרת טכניקות שלמדנו.
כמו כן, הצגתי תהליך שיפור מערכת האיכות באמצעות יישום תהליך BPR באמצעות הגדרת הבעיה ושלבי יישום הBPR בארגון.
תוכן עניינים
מבוא: 3
הצגת הארגון 5
מוצרים והשירותים עיקריים של הארגון: 5
פיתוח תוכנה ומערכות מידע_ 6
טכנולוגיה שמחלקת הפיתוח משתמשת_ 7
המבנה הארגוני במחלקה וסוגי עובדיו 7
מי הספקים_ 8
תהליך שיש בארגון 8
איך הארגון מתייחס לאפקטיביות יעילות ונצילות הארגון 12
כושר תהליך טולרנסים וגבולות בקרה_ 14
ניהול האיכות – מבוא_ 14
גבולות הבקרה. 15
טולרנסים_ 18
חישוב כושר התהליך_ 18
תכנון תהליך_ 21
למידה אישית ולמידה ארגונית_ 27
הקדמה_ 27
למידה אישית_ 27
למידה ארגונית – ובניתה על הארגון 28
עקומות למידה_ 30 נוסחאת עקומת הלמידה_ 30 תכונות: 32
יישום קייזן וה-BPR בארגון 33
שיפור תהליכים KAIZEN_ 33
שיפור מערכת האיכות באמצעות יישום תהליך BPR_ 38
הגדרת הבעיה_ 38
הפתרון המוצע 38
שלבי היישום_ 39
יתרונות השיטה_ 41
חסרונות השיטה_ 41
ביבליוגרפיה_ 43