תואר שני- ניתוח התרבות הארגונית והסתגלותה לסטנדרטים בין לאומיים של חברת נייק העולמית וכן ניתוח ההבדלים בין התרבות היפנית לאמריקאית.

תקציר העבודה

תקציר מהעבודה "נייק, כמו הרבה חברות, נאלצה להתמודד עם תהליך הגלובליזציה ההולך וגובר אשר גרם לה לחצות גבולות ולהפך לחברה בין לאומית… Hofstede & McCrae (2004),מבחינים בין הערכים של התרבויות השונות בעזרת ממדים ערכיים אשר משקפים את הדרכים השונות שבהן תרבויות מתמודדות עם בעיות מרכזיות העומדות לפניהן. אנו נעזר במחקרם בכדי להציג היבטים של הסתגלות חברת נייק לסטנדרטיים בין לאומיים עם הפיכתה לחברה גלובאלית…היבט ראשון מתייחס למרחק ממוקדי הכוח, הממד מבדיל בין תרבויות על ידי התייחסותן לפערים בין הכוח המצוי בידיהם של אנשים שונים… היבט שני מתייחס להבדלים בין כמות חיים לבין איכות חיים… ההיבט השלישי מתייחס לאינדיבידואליזם מול קולקטיביזם …" …"אנו נתייחס לתרבות הארגונית של נייק כארגון גלובלי. כמובן שלא ניתן להתעלם מכך שהתרבות מורכבת מתת תרבויות שונות אשר מייצגות חלקים שונים בארגון. על פי Schein (1992), ניתן לחלק את התרבות לרבדים גלויים וסמויים. הרובד הראשון מתייחס לדפוסים גלויים ומודעים של התנהגויות ותוצרים (ארטיפקטים) מוחשיים. למשל, קיום של סמלים בחברה המייצגים את תרבותה…" "…הסביבה נמצאת על רצף בין סביבה סוערת לבין סביבה יציבה, אם נסתכל על סביבתה של מחלקת השיווק ניתן להגדירה יותר כסוערת. על פי סמואל (1996), מתחרים רבים, שינויים מהירים בדרישות הלקוחות, הם היוצרים סביבה לא יציבה.  תנאי סביבה אלו מציבים את הארגונים שבמחיצתם במצב של אי וודאות ומאלצים אותם לערוך שינויים תכופים. בעבר…"