העבודה מדברת על הדרך בה יש לנהל את החברה במסגרת האיחוד האירופי. בעבודה מעשה ניתוח על חברת קוסמטיקה
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | איחוד אירופאי, חלופות אסטרטגיות, ניתוח סביבה, קוסמטיקה, שוק אירופאי. |
שנת הגשה | 2004 |
מספר מילים | 8663 |
מספר מקורות | 13 |
תקציר העבודה
אמנת רומא משנת 1957 המהווה את היסודות לאחדות בין עמי אירופה, ובשנת 1987 אושרה האמנה כחוק האירופאי האחיד. באיחוד האירופאי קיימות כיום
2 5 מדינות ו-500 מליון תושבים, והוא הוקם במטרה לשפר את איכות החיים והכלכלה בין מדינות אירופה.
בעבודה זו בניהול בהקשר האירופאי , בנושא שוק הקוסמטיקה.
בחינת שוק הקוסמטיקה מתייחסת לשני שווקים מרכזיים , האחד בפירמה הישראלית "נטורל פורמולה" והשני בפירמה האירופאית "ROC ".
כפירמה ישראלית המודעת לחדירתה של פירמה אירופאית בקרוב ישנם מספר חששות ולבטים כיצד היא תפעל.
במהלך עבודה זו סוקרו השווקים בכמה אופנים :כשוק בעל מוצר , כשוק בסביבה תחרותית , פוליטית , כלכלית ועוד כשוק שלפני כניסת מתחרה.
ההיבטים שכרוכים בכניסתה של פירמה אירופאית וההשפעות הצפויות לפירמה הישראלית אינם פשוטים , לכן יש לבחון היטב את דרכי הפעולה ולבחון אסטרטגיות ולהפעיל טקטיקות שונות על מנת לא להישאר מאחור.
האסטרטגיות שהומלצו לנטורל פורמולה:
בטווח הקצר-לחסום ניסיון חדירה של ROC לישראל.
בטווח הארוך-לפתח את השוק האירופאי והעולמי ולהגיע לשיתופי פעולה עם חברות מובילות בתחום.
האסטרטגיות שהומלצו לחברת ROC על מנת לחדור לישראל:
בטווח הקצר-חדירה לשוק הישראלי דרך מפיצים ישראליים.
בטווח הארוך-במידה והחדירה הצליחה, להקים מפעל בישראל.
תוכן עניינים
2 . הקדמה -1
2 .1. רקע- השוק האירופאי -2
3 .האיחוד האירופאי — – 9
4 . שוק הקוסמטיקה —
1 0
4 .1 ישראל -10
4 .2 האיחוד האירופי -16
5. ניתוח הסביבה בהקשר של שוק הקוסמטיקה –19
5.1
ישראל 19
5.2 האיחוד האירופי 22
6 .SWOT
5 7. חלופות אסטרטגיות –29
8 .
סיכום –32
9.ביבליוגרפיה –33