עבודה בנושא שיפור תהליכים עסקיים. ציון A- עוסקת במחלקה באוניברסיטת חיפה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 6216
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר מנהלים דו"ח זה דן בשיפור אחד התהליכים העסקיים בפעילות אוניברסיטת חיפה, אחד המוסדות האקדמאיים המובילים במדינת ישראל.
במסגרת הדו"ח סקרנו מספר תהליכים עסקיים מרכזיים, כאשר ביצענו תחקיר מעמיק לגבי בעייתיות הפעילות באגף התחזוקה באוניברסיטה.
מתוך ניתוח הבעיות ניסינו להצביע על פתרונות אפשריים על פי שתי שיטות ניהול:
•         שיטת ה – KAIZEN.
•         שיטת ה – BPR.
העבודה למעשה התמקדה בשתי  שיטות ניהול הללו. מנינו את היתרונות והחסרונות הטמונות בכל אחת משתי השיטות.
המלצנו על דרך אסטרטגית שעל האגף לנהוג על מנת להוביל אותו להצלחה, תוך כדי מתן מענה לשיפור מתמשך וארוך טווח, ומצד שני טיפול מהיר בבעיות אקוטיות שזוהו.
עבודה זו סוקרת באמצעות כלים ניהוליים עסקיים וטכנולוגיים, את היתרונות והחסרונות לכל כלי ומוצר שנבחנו. העבודה מתבססת על חומרים ומודלים שנלמדו בקורס.
תוכן העניינים:

1 .                   מבוא. 5
2 .                   ניתוח מצב הקיים. 6
2 .1.                   תיאור התהליכים המרכזיים. 8
2 .2.                   בחירה מנומקת ומפורטת של התהליך המיועד לשיפור. 15
2 .3.                   פירוט נקודות טעונות שיפור בתהליך הנבחר. 15
3 .                   תכנון תהליך העבודה. 16
3 .1.                   שלבי תכנון התהליך. 16
3 .2.                   תיעוד התהליך. 22
3 .3.                   תיאור מפורט של התהליך.
5
4 .                   יישום Benchmarking. 26
4 .1.                   בחירה מנומקת של ארגון ייחוס. 26
4 .2.                   שלבי היישום של  Benchmarking בארגון. 27
5.                   שיפור תהליכי עבודה. 28
5.1.                   שלבי שיפור תהליכי עבודה. 28
5.2.                   איך יראה התהליך לאחר השיפור. 29
6 .                   קייזן. 30
6 .1.                   בניית צוות הקייזן. 31
6 .2.                   ניתוח פרה- קייזן. 32
7.                          BPR. 37
7.1.                   מסמך "צריך לעשות מעשה". 37
7.2.                   הגדרת מטרות ויעדים של ה- BPR. 38
7.3.                   אילוצים העשויים להשפיע על יישום ה – BPR. 39
7.4.                   יתרונות וחסרונות של יישום BPR. 40 7.5.                   בעלי התפקידים ביישום BPR. 41
7.6.                   כל שלבי BPR. 42
7.7.                   איך יראה הארגון לאחר ה- BPR  (7 השלבים). 43
7.8.                   שילוב טכנולוגיית המידע ביישום של ה- BPR. 44
8 .                   סיכום. 45
9.                   ביבליוגרפיה: 46