האם יש קשר בין עמדות והתנהגות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 665
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

האם יש קשר בין עמדות להתנהגות  הרבה סוציולוגים הבחינו  בכך שעמדות והתנהגות לא הולכות תמיד ביחד , הסוציולוג ריצ'רד לה-פייר היה מהראשונים ביניהם , הוא יצא למסע של 10000 מ"ל של שלושה חודשים עם זוג סיני צעיר , שבמהלכו ביקרו ב
5 0- מסעדות , מלונות , ומחנות קמפינג ברחבי ארה"ב . למרות שבתקופה ההיא הייתה רמה גבוהה של דעות קדומות גזעניות בארצות הברית , הם נתקלו בסירוב לקבלת שירות רק פעם אחת . כש לה-פייר  בסוף המסע כתב לאותם מקומות שביקרו בהם אם יסכימו לקבל לקוחות סינים יותר מ 90% מהמקומות סירבו . העמדות שהציגו לא התאימו להתנהגות בפועל. אז כתוצאה מכך מוטל הקשר בין עמדות להתנהגות בספק. הקשר ביניהן נמצא רק כאשר העמדות עולות בקנה אחד עם ההתנהגות הנחקרת (AJZEN and FISHBEIN,1977) .  למרות שהקשר אינו ברור תמיד אבל הן קשורות לפחות משתי סיבות : במחקר זה אינו נבדוק האם יש קשר בין עמדות לבין התנהגות באופן ספיציפי לבדוק את הקשר בין העמדות לתרומות של נזקקים לבין התנהגות תרומה בפועל  בין שתי קבוצות על ידי שאלון שעוסק בעמדות והתנהגות לנזקקים   .
בהתחשב בקשר שנמצא בספרות בין עמדות לבין התנהגות נצפה כי , ימצא קשר חלש בין עמדות לבין התנהגות . השיטה :
המשתתפים:
 במחקר השתתפו 17  נבדקים . 11 נשים , 6 גברים . טווח הגילאים היה בין 18 ל 45 , ממוצע הגילאים היה 26 . הנבדקים נדגמו מתוך אוניברסיטה בצפון הארץ בחוג לפסיכולוגיה במסגרת חובת השתתפות בקורס שיטות מחקר.
מיכשור:
נעשה שימוש בשאלון בשתי גרסאות באותו נושא על עמדות והתנהגות