ניהול רושם

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 979
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ניהול רושם בספרות המחקרית בתחום הפסיכולוגיה החברתית יש הרבה עדויות  שקשרים לא סיבתיים ואקראיים לחלוטין בין אובייקטים או אנשים משפיעים בצורה ניכרת על שיפוטים פסיכולוגיים. לדוגמה, מצאו כי אדם מוצא אדם תופס אדם אחר כחברותי יותר אם הוא יזכיר במראהו אדם חברותי אחר (Lewicki,1985). דוגמה זו מיחוש השיפוט בה נראה בלתי הוגן כך שניתן להסבר על ידי תיאוריה מתחום הפסיכולוגיה בקוגניטיבית , שחוקר בשם Heider(1985)  פיתח אותה ומכונה תיאורית שיווי המשקל , שעל פיה , אדם נוטה לתפוס כדומה אובייקט או אדם הנמצא באסוציאציה זה עם זה , אפילו באופן הבסיסי ביותר . Cialdini et al (1976) , הראו במחקרם שאדם מודע …
במחקר זה אנו נבדוק איך מתגבש הרושם בעיני אנשים אותם מנסים להרשים , בשתי קבוצות בעזרת תסריט  ושאלון התרשמות מהמוערך בבדיקה למידת ההתרשמות החיובית .
בהתחשב במה שנמצא בספרות על ניהול הרושם ,אנו נצפה כי ,  מידת הרלוונטיות של  התחום של האדם המוערך תשפיע על הרושם שהוא יוצר , כך שככל שהוא מציג רלוונטיות נמוכה יותר הרושם יהיה גבוהה יותר .    .