סיקור המחאה הדתית כנגד הרפורמים בעיתונות הדתית והחרדית

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6853
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

סיקור המחאה הדתית כנגד הרפורמים בעיתונות הדתית והחרדית עבודה סמינריונית תאריך הגשה: אוגוסט 2006
תוכן העניינים
מבוא                                                                            3
סקירת ספרות                                                                            4
                        רקע                                                                  5-6
                        המאבק                                                             6
                        מהי התנועה הרפורמית?                                     6-9
                        מחאה דתית- חרדית                                          9-10                         התבדלות או התמתנות                                       10-13
            מתודולוגיה                                                                   14-16
            ממצאים                                                                        17-26
            דיון                                                                              27-30             סיכום                                                                           31         ביבליוגרפיה                                                                  32
                        מבוא
מאז ומעולם התמודדו קבוצות שונות במדינה על קיומן, ועל קיום אורח חייהן השונה. דתיים, חרדים וחילונים חיים כאן בערבוביה, וכבר מאז קום המדינה ניצח הויכוח על זהותה היהודית של המדינה.
לזירת ההתגוששות נוספה התנועה הרפורמית, שנתפשת בעיני האורתודוכסים כאיום ממשי. עבודה סמינריונית זו באה לבחון את סיקור המחאה הדתית- חרדית נגד הרפורמים, בעיתונות דתית- חרדית. העבודה תבחן את עצם קיומה של המחאה, מידת ביטויה, את מאפייני המחאה וכן תבדוק האם יש שוני בין העיתונות הדתית ובין העיתונות החרדית, ובין עיתונות מפלגתית ושאינה מפלגתית, לעניין המחאה כנגד הרפורמים.
דווקא בזמן זה יש לבחון, האם אכן העיתונות הדתית-חרדית מדווחת על החיים כפי שהם צריכים להיות, ולא על החיים כפי שהם. דווקא בזמן שבו ישנה התקדמות טכנולוגית מרובה, כלכלה מתקדמת, מעורבות פוליטית של חלקים נרחבים באומה וערכי תרבות שמשתנים ללא הרף, אזי יש לבחון את מידת המעורבות של החברות הדתית והחרדית. גם העולם היהודי  מושפע רבות מכל התהליכים הללו. התנועה הרפורמית- שהיא תופעה חדשה בישראל, דורשת את התמודדות של החברות הדתית והחרדית. העיתונות הדתית-חרדית מספקת לנו נקודת מבט מפתיעה וייחודית על התמודדותה של תרבות הנגד הדתית- חרדית, על מידת הכרותה את חברת הרוב הסובבת אותה ואתה תרבותה, ועל הדרכים שבהן היא מגיבה להן, קובעת את גבולותיה ביחס אליהן ומשנה אותם לנוכח התמורות המתרחשות בה.