סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות הגדול והאיכותי ברשת
  • פרסם עבודה
  • התחבר

פסיכולוגיה ואינטרנט - ניתוח סביבה סינכרונית - הצ'אט. עבודה הבודקת שני תחומים מרכזיים: דינמיקה קבוצתית מקומו של המצוטט היחיד בתוך הקבוצה. עבודת תצפית וניתוח (ציון - 100).

₪200.00 – 
לרכישה והורדה מיידית
קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
מוסד לימוד האוניברסיטה העברית, ירושלים
פקולטה פסיכולוגיה ואינטרנט
מקצוע פסיכולוגיה
מילות מפתח JTS, אינטרנט, זהות, פסיכולוגיה, צ'אט, קבוצה
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3808
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תמצית עבודה זו עוסקת בסביבה וירטואלית סינכרונית – הצאט. בסביבה וירטואלית זו נבדקו שני תחומים מרכזיים –
1 .       דינמיקה קבוצתית
2 .       מקומו של ה”מצוטט הקבוע” בתוך הקבוצה המצוטטת תחומים אלה נבדקו במושגים של תקשורת בתוך קבוצה וירטואלית (לאו דווקא בצאט) וכן תוך הגדרת מושגים חדשים כגון “מצוטט קבוע”; “השתלבות בשיחה” ועוד. בהתאם לבסיס התיאורטי, נעשו תצפיות בשיחות הוירטואליות וכן מספר שאלות ספציפיות למשתתפים מסוימים בשיחה. מבוא
מהו צאט?
“צאט” הנו סביבה וירטואלית סינכרונית (Wallace, 1999). בסביבה זו, בהנחה שאנשים שונים מחוברים לרשת האינטרנט באותו הזמן, יכולה להתבצע “שיחה” בזמן אמת.
המשתתפים מקלידים את הדברים שברצונם להעביר לשאר המשתתפים, ובו זמנית קוראים את התגובות שהאחרים כותבים. מצוטטים מנוסים לומדים כיצד לעקוב רק אחרי המסרים שנכתבים אליהם או בתגובה למשהו שמעניין אותם, ולהתעלם משאר המשפטים שמתחלפים לאורך המסך (Wallace,
1 999). צאטים משמשים למטרות רבות ומגוונות, ביניהן החלפת מידע, הכרויות למטרות רומנטיות ועוד.
דינמיקה קבוצתית בצאט בסביבה הוירטואלית קיימות קבוצות לא מעטות – החל מפורומים שחבריה לא נפגשו מעולם וכלה בקבוצות למידה וירטואליות, בה החברים מכירים זה את זה גם בחיים שמחוץ לרשת. כלומר, הספקטרום הקבוצתי ברשת, נע בין קבוצות שבעקבות הכרות חבריהן במציאות, “הוקמה” החברה הוירטואלית, ובקצה השני מצויות הקבוצות שלחבריה אין שום ציפייה להיפגש אי פעם בחיים האמיתיים, למרות תחומי העניין המשותפים.
כללי שיחה וסמכות זהות וירטואלית –  יצירה או חשיפה?
מיהו האדם שבמסך הוירטואלי? האם הוא אותו אדם כמו בחיים האמיתיים? או מישהו לגמרי שונה ממנו? כינויים (“ניקים”) אחד ממרכיבי הזהות הוירטואלית, בו ארצה להתמקד הוא הכינוי הוירטואלי – ה”ניק”, בשפת הרשת. חמישה גורמים לזהות – מה אנחנו בוחרים לחשוף, ומתי Suler (2002) כתב על חמישה גורמים המשפיעים על אדם (חלקם מודעים וחלקם פחות) בבואו להחליט מי הוא במרחב הוירטואלי:
מגדר וצאט הקשר למגדר – מה שרואים דרך המילים , הקשר שבין השפה למגדר הוא חשוב יותר מהקשר שבין שפת הגוף, שאינה קיימת ברשת, ובין המגדר. שיטה נבדקים המדגם כלל מצוטטים אקראיים בשעות קבועות במהלך מספר ימים. השיחות התקיימו בחדר כללי אחד (הקרוי “30 פלוס”), בצאט בפורטל “נענע”. בצאט של נענע חדרים וירטואליים רבים, חלקם נושאים כותרות המעידות על תחום עניין משותף של הנוכחים בחדר, חלק אחר נושא הגבלה גילית (20 פלוס,
3 0 פלוס וכד’).
על מנת להתחיל לצוטט על המשתתף להקליד כינוי מסוים. הצאט מאפשר למצוטטים “לשמור” על הכינוי אם הם נרשמים לצאט, באמצעות סיסמא.
כלים כלי המחקר המרכזי בו השתמשתי היה צפייה פסיבית במהלך השיחות בצאט בחדר “כללי” במשך שבוע במספר כולל של כ- 6 שעות. מוקד הצפייה העיקרי היה בדינמיקה הקבוצתית ובאיתור מצוטטים קבועים. הצפייה הפסיבית התאפיינה באי התערבות מצדי בהתנהלות השיחות, לא נעשו ניסיונות להשתלבות בשיחה. בנוסף, לאחר אבחנה במצוטטים קבועים, שוחחתי עם כמה מהם בשיחה פרטית. מטרת השיחות הייתה לשאול האם הם מכירים תופעה של התחזות, והאם אי פעם ניסו להתחזות להם.
מערך במהלך הצפייה נבדקו מספר גורמים לגבי המשתתפים:
האם המצוטט “קבוע” או “חדש”? מהם המאפיינים הויזואליים והתוכניים של אותם משתתפים “קבועים”?
האם המצוטט הוא גבר או אישה?
דרכים להשתלבות בשיחה מהלך הצפייה בשיחה הכללית הצאט נעשתה כאמור במשך מספר ימים, בשעות קבועות ולמשך לא פחות משעה בכל פעם. השיחות נשמרו על מנת לנתחן.
השיחות הפרטיות עם אותם קבועים נעשו לאחר ש”אותרו” מצוטטים קבועים, בהתאם להגדרת ה”קבוע” אשר פרטתי מוקדם יותר. תוצאות דיון בעבודה זו נעשה ניסיון לבחון שני תחומים בסביבה וירטואלית סינכרונית – הצאט. הראשון עוסק בדינמיקה קבוצתית, ותחום שני, העוסק במקומו של המצוטט היחיד בתוך הקבוצה.

₪200.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

עבודות בתחומים דומים

  • פסיכולוגיה קלינית: עבודה מסכמת קורס, ציון 100 (שנת 2020).
  • פסיכולוגיה חברתית סמסטר 2020ב' , ציון 95, ממ"ן 11 - ממ"ן 11 ציון 95
  • ניהול השיווק/ אלו יוגה
  • פסיכולוגיה חברתית - ממ"ן 15 ציון 95
  • עבודה בשיווק - ניתוח מותג - נייק

מקצועות

  • אמנות ומוסיקה (423)
  • אנגלית (273)
  • אנתרופולוגיה (369)
  • ביולוגיה (524)
  • גאוגרפיה (178)
  • היסטוריה וארכיאולוגיה (1,537)
  • הנדסה ותעשייה (153)
  • חינוך (1,921)
  • חשבונאות (488)
  • יהדות (349)
  • כלכלה (1,065)
  • מדעי המדינה ויחבל (2,656)
  • מדעים (350)
  • מנהל עסקים וניהול (5,873)
  • משפטים (2,007)
  • מתמטיקה ומדעי המחשב (164)
  • סוציולוגיה (1,150)
  • ספרות, שפה ולשון (551)
  • ספרנות ומידענות (35)
  • סקירות ספרות (249)
  • עבודה סוציאלית (308)
  • פילוסופיה (303)
  • פסיכולוגיה (2,017)
  • קולנוע ותאטרון (489)
  • קרימינולוגיה (786)
  • תחומים אחרים (425)
  • תיירות (141)
  • תקשורת (1,933)

סוגי העבודות ב-סמרטר

  • דו"ח מעבדה
  • הצעת מחקר
  • מבחן
  • ממ"ן
  • סיכום
  • סיכום למבחן
  • סקירת ספרות
  • עבודה אקדמית
  • עבודת גמר
  • עבודת סמינריון

מאמרים נוספים

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
  • עבודה סמינריונית לדוגמא

מוסדות הלימוד

אוניברסיטת אריאל בשומרון אוניברסיטת בן-גוריון אוניברסיטת בר-אילן אוניברסיטת חיפה אוניברסיטת רייכמן אוניברסיטת תל-אביב אורט בראודה בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב האוניברסיטה העברית, ירושלים האוניברסיטה הפתוחה הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל המכללה האקדמית אשקלון המכללה האקדמית בוינגייט המכללה האקדמית בית ברל המכללה האקדמית גבעת וושינגטון המכללה האקדמית גליל מערבי המכללה האקדמית הדסה ירושלים המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין המכללה האקדמית נתניה המכללה האקדמית עמק יזרעאל המכללה האקדמית תל-אביב - יפו המכללה האקדמית תל-חי המכללה למינהל המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן המרכז האקדמי פרס המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הקריה האקדמית אונו מכון טכנולוגי חולון מכללת אורנים מכללת אחוה מכללת כנרת מכללת לוינסקי לחינוך מכללת סמינר הקיבוצים מכללת ספיר שלוחת דרבי בישראל ת.אחר
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
  • מפת האתר
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.