הכנת תוכנית עסקית-חברת הלבשה תחתונה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 8323
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

1 .1     מטרת התוכנית העסקית הנהלת החברה רוצה לבחון את הכדאיות הכלכלית של הוספת קו ייצור חדש אשר פונה לקהל לקוחות חדש (הסקטור העסקי והציבורי),תוך ניצול המעמד והמוניטין הקיימים לחברה בענף הטכסטיל והאופנה.
יתר על כן יש לבחון את הפוטנציאל הגלום בהוספת קו יצור חדש, תוך התייחסות לאופציה של הפקת רווחים עתידיים אשר יצדיקו את השקעה. לחברה  יש יכולות פיננסיות גבוהות, היא נשענת על יתרות מזמנים זמינים גבוהים ובנוסף אם תזדקק למימון נוסף לרשותה עומדת אופציית אשראי בתנאים נוחים.
מרחב התוכנית העסקית הוא פיתוח קו מוצרי יוקרה המהווה פרויקט ייחודי לחברה שמיועד  לשוק הישראלי והעולמי (יצוא של 85% מהמחזור) .
1.2     תמצית החזון, משימה והחברה תעשיית משי בע"מ, חברה העוסקת בייצור ובשיווק הלבשה תחתונה לנשים ולגברים, נוסדה באוקטובר 1975. החברה היא יצרנית הטכסטיל מבין הגדולות בארץ ובאירופה בהלבשה תחתונה ובגרביים ומיצרניות PRIVATE LABEL הגדולות בעולם. החברה עוסקת בייצור ושווק מוצרי הלבשה תחתונה לנשים ולגברים, גרביים, חולצות, בגדי תינוקות, חזיות, הלבשה לשעות הפנאי ולשינה, בדים סרוגים, צביעה, אשפרה וסרטי גומי. מכירות החברה מופנות לייצוא (כ- 85% מהמחזור) ,כאשר יעדי המכירה העיקריים הם אנגליה, ארה"ב, הולנד, צרפת, גרמניה וישראל.
בחזונה של החברה  היא רואה את עצמה כניצבת בראש ענף הטכסטיל בארץ ובעולם כאחד. החברה רוצה לשמור על יתרונה התחרותי ביחס לשאר החברות הפועלות בענף ואף להאדיר אותו ולנגוס בנתח השוק שתפס היבוא ולענות על רוב הביקושים ,הן בשוק המקומי והן בשוק העולמי.
1 .3     תמצית תאור הענף והשוק כולל ההזדמנות העסקית ענף הטכסטיל בארץ עבר תמורות רציניות בשנים האחרונות, הוכנס בצורה מאסיבית ציוד מודרני וממוחשב וכמו כן שמו יותר דגש על שיווק. החברות הפועלות בענף הגבירו שיתוף פעולה עולמי  וניצול כוח עבודה זול בשווקים מתפתחים בעולם.
לקוחותיה של החברה הנם בין רשתות האופנה  הגדולים בארץ ובעולם ,עימם עובדת שנים רבות. תאור ההזדמנות העסקית החברה ביססה את מעמדה ונחשבת בין החברות הגדולות בענף ומספקת שירותים של יצור מותגים מובילים בענף האופנה והטכסטיל. לחברה יש עודף מזומנים רב  ובאמצעות המוניטין וטיב מוצרי החברה הידוע בארץ ובעולם ובהסתמך על סקרי שוק קיימים המראים שיש רווח, בשוק בגדי הערב, ויש מקום לעוד מתחרה- על החברה לנצל את ההזדמנות העסקית ולחדור לפלח שוק חדש על מנת להיות חברה מובילה גם בענף ביגוד היוקרה.  
1 .4     תמצית תאור המוצר אנו מציעים  להנהלת החברה  להוסיף קו ייצור חדש . בקו יצור זה ייוצרו בגדי יוקרה, במקביל לקווי היצור הקיימים באמצעות הטכנולוגיה הקיימת בחברה. החברה תתבסס על חומרי הגלם הקיימים בחברה ומוכרים לה. החברה תקצה משאבים לפעילות זאת ותתבסס בעיקר על הון עצמי. המחיר שיקבע למוצרים ישקף את נקודת האיזון שתביא בחשבון את השאיפה להשיא את הרווחים ובו זמנית לתפוס את נתח השוק המרבי ,תוך שמירה על האיכות והמוניטין. חשוב לציין שהמחיר שיקבע לא יהיה זהה בכל השווקים.  פריטי לבוש אותם מייצרת החברה משמשים הן לצורך בסיסי והן לצורך מותרות ופריטי אופנה.
1 .5     תמצית האסטרטגיה החברה מעוניינת ליצור מותג חדש הפונה לסקטור העסקי והציבורי כאחד. לפי מודל פורטר, האסטרטגיה תהיה כזו שתמתג את המוצר ותיצור בידול. החברה מעוניינת לבדל את מוצריה, לגרום לצרכנים להבין שהמוצר הוא ייחודי ושונה ממוצרים של חברות אחרות. החברה רוצה ליצור מדיניות מחירים שתאפשר חדירה קלה ותגרום למיצוב המוצר.
כיוון שהחברה רוצה להגיע לתודעה של הסקטור העסקי והציבורי כאחד האסטרטגיה השיווקית של החברה היא שווק המוצר ברשתות המובילות שבהם היא משווקת את שאר מוצריה. משי מדגישה  כי מרבית מוצריה מיוצרים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר. מתאים לתפיסת החברה את עצמה כמנהיגה טכנולוגית וליתרונה התחרותי.
1.6     תמצית פיננסית עיקרי משמעויות [שח אלפים]     יתרת סגירה בבנק רווח תפעולי רווח נקי (%) רווח נקי הכנסות תקופה
1 44
78,312
3 .39
4 9,944
1 ,473,450  2006
92,503
3 ,168
-0.21
-560
2 72,000 Q1-2006

1 06,479
8 ,601
1 .40
4 ,
5 0
3 04,000 Q2-2006

3 6,0
5
2 6,731
4 .42
1 8,155
4 10,333
Q3-2006

1 44
3 9,812
5.77
2 8,099
4 87,117
Q4-2006

2 17,121
1 33,626
5.06
90,892
1 ,795,445
 2007

3 68,
5 2
1 44,081
5.47
1 03,515
1 ,891,333
 2008

4 93,593
2
5 ,142
7.16
1 68,480
2 ,352,000  2009

6 76,073
3 17,186
8 .52
2 41,932
2 ,839,200  2010 ·         הערך הנוכחי הנקי של תזרימי המזומנים ל – 5 השנים לפי מחיר הון 15% הוא291,192  אלפי ש"ח.
·         הרווח הנקי הצפוי עולה במהלך השנים בגלל ירידות בשיעור ההוצאות הקבועות ביחס להכנסות.
תוכן עניינים

1                        תמצית מנהלים. 1
1 .1                        מטרת התוכנית העסקית. 1
1 .2                        תמצית החזון, משימה והחברה. 1
1 .3                        תמצית תאור הענף והשוק כולל ההזדמנות העסקית. 1
1 .4                        תמצית תאור המוצר. 1
1 .5                        תמצית האסטרטגיה. 2
1 .6                        תמצית פיננסית. 1
2                        החזון העסקי ומשימת העל. 2
3                        תאור החברה. 3
3 .1                        תאור כללי של החברה והגדרת העסק. 3
3 .2                        היסטוריה ופעילות עד היום. 3
3 .3                        תהליך התפעול כיום: 4
3 .4                        מבנה בעלות: 5
3 .5                        ניתוח מצב פיננסי: שגיאה! הסימניה אינה מוגדרת.
4                       ניתוח הענף והשוק. 6
4 .1                        תאור הענף והשוק: 6
4 .2                        גודל וצמיחת הענף: 6
4 .3                        מאפיינים: 7
4 .3.1                           הסביבה העסקית- 7
4 .3.2                           שרשרת ערך: 8
4 .3.3                           חסמי כניסה. 8
4 .3.4                                  :KSF. 9
4 .4                        מגמות: 9
4 .5                        פילוח שוק והגדרת שוק היעד. 9
4 .6                        מאפייני הלקוחות. 10
4 .7                        מתחרים ותחרות. 10 5                       המוצר/השרות. 12
5.1                        תאור המוצר. 12
5.2                        מענה לצורך ויתרונות. 12
5.3                        תמחיר ותחשיב בסיסי למוצר. 12
5.4                        השוואה למוצרים מתחרים. 13
6                        אסטרטגיה עסקית ושיווקית. 13
6 .1                        מטרות ויעדים אסטרטגים. 13
6 .2                        האסטרטגיה העסקית. 14
6 .3                        אסטרטגיה השיווקית. 14
6 .4                        צינורות השיווק. 15
6 .5                        מדיניות מחירים. 15
6 .6                        תמהיל הקידום. 15
6 .7                        תוכנית המכירות (באלפי ₪) 16
7                       תוכנית המחקר והפיתוח. 16
8                        תוכנית תפעול וכוח-אדם. 17
8 .1                        תהליך התפעול והשרות. 17
8 .2                        כוח אדם. 18
8 .3                        מבנה ארגוני 18
9                       תוכנית המימון וההשקעות. 19
1 0                     תוכנית פיננסית. 20
1 0.1                       הנחות יסוד לתוכנית הפיננסית. 20
1 1                     נספחים. 24