עבודה במנהל עסקים (מבוא לפסיכולוגיה) - תהליכים פסיכולוגיים

תקציר העבודה

העבודה זכתה לציון 90 בעבודה זו מספר חלקים :
חלק א – מסכם את מאמרו של ד"ר אורן קפלן בנושא הכשרה פסיכולוגית חלק ב – חלק יישומי:
1 – תיאור עצמי
2 – ניתוח תהליכים פסיכולוגיים היסטוריים
3 – האם תכנית הלימודים במכללה למנהל מספיק "טובה" ומעניקה התנסות וכלים בהכשרה פסיכולוגית
4 – התמקדות בתהליך ייחודי במדינת ישראל (הסכסוך הערבי-ישראלי) ויישום חלק א:
המאמר של ד"ר קפלן עוסק בצורך לשלב הכשרה פסיכולוגית מעשית ולמידה התנסותית (Experiential learning) בתכניות הניהול האקדמיות. מוצג תיאור מקרה של קורס נסיוני שהועבר לתלמידי MBA בבית הספר למוסמכים במינהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל, שהדגים התפיסה בנושא.
המטרה העיקרית בסופו של דבר להוכיח בצורה מעשית כי במהלך חיינו אנו מבצעים החלטות המושפעות מתהליכים וגורמים מודעים ובלתי מודעים/סמויים, ולספק דרך להתמודד עם התופעה על מנת למקסם יעילות. כידוע, לעיתים קרובות, מנהלים ויועצים מוצאים עצמם כלואים במבוי סתום, למרות שלכאורה הכל נראה תקין: התפקידים הוגדרו, הסמכויות ניתנו, האחריות חולקה, ובכל זאת משהו לא עובד כמו שצריך חלק ב:
בחרתי להתמקד בתהליך שהוא מיוחד וייחודי במדינת ישראל, והוא הסכסוך הישראלי-ערבי (הכולל בתוכו אף את הסכסוך ישראלי-פלשתינאי).
הסכסוך הציוני-ערבי הוא הסכסוך המתקיים בארץ ישראל החל מראשית הציונות ועד ימינו אלה.
בלב הסכסוך נמצאים תושביה היהודים והערבים של ארץ ישראל, ושותפות לו גם מדינות ערב, אלה הגובלות במדינת ישראל וגם אלה הרחוקות ממנה. בגרסה מצומצמת יותר מקובלת התייחסות לסכסוך הישראלי-ערבי, כלומר חלקו של הסכסוך מאז הקמתה של מדינת ישראל, והסכסוך הישראלי-פלשתינאי, שהוא הסכסוך בין תושביה של ארץ ישראל.
עצם העובדה שדרך חיים זו נמשכת כבר מקום המדינה, ושלמעשה המדינה לא ידעה כמעט בשום שלב מאז הקמתה שקט ושלווה, מניעה דור אחרי דור לצלוח בצורה טובה את אופי החיים בישראל העבודה לא כוללת ביבליוגרפיה או אזכור מקורות