ייצוג נשים בפרסומות למשקאות אלכוהוליים במגזין בלייזר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 7626
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

תקציר העבודה "לכלי התקשורת יש יכולת לייצג את העולם באופנים שונים.
ומכיוון שכך, קיים מבחר כה גדול של דרכים שונות וסותרות שבהן ניתן להבנות משמעות על אודות העולם, וחשוב מאד לדעת מה ומי אינם מובאים בחשבון, וכיצד מיוצגים בתקשורת חפצים, אנשים, מאורעות וקשרים שונים". (Stuart Hall 1986).
במאה ה21 נחשף האדם הממוצע למאות ולעיתים אף אלפי פרסומות ביום,הטלוויזיה המתפקדת כמדורת השבט המודרנית  אומנם תופסת חלק מרכזי ,אך הרדיו,שלטי החוצות והעיתונות הכתובה תופסים גם הם נתח נכבד מכמות הפרסום שאליה נחשף האדם.
לאור נתון זה,בחרתי לבחון את השפעת הפרסומות באופן כללי ע"פ תאוריית הבניית המציאות,הטוענת כי המדיה משמשת כסוכן חיברות אשר יוצרת מציאות "נכונה" בפני האדם  ,אשר על פיה עליו לבנות את ערכיו,הרגלי הצריכה שלו ותפקודיו החברתיים ,וזאת כיוון שהמדיה משקפת את המצב הטבעי שבו עליו להתנהל.
שיטת המחקר שבה בחרתי היא אמפירית וכלי המחקר שבו עסקתי הוא ניתוח תוכן.
שיטת המחקר הלכה למעשה היא בחירה של מספר גיליונות  "בלייזר",ירחון הפונה לגברים בתכניו,סקירה של אותם גיליונות על מנת למצוא פרסומות למשקאות אלכוהוליים שבהן מופיעות נשים באופן ברור או מרומז,וניתוח תוכן של אותן פרסומות על מנת לזהות מוטיבים מרכזיים משותפים ,היכולים להצביע על מגמה מסוימת בעולם הפרסום.
תוכן העניינים:
מבוא.
פרק א' –סקירה ספרותית.
הפרסום במדיה כמבנה מציאות.
ייצוג האישה במדיה בכלל ובפרסומות בפרט.
ייצוג נשי בפרסומות-ניתוח הדימוי הפיזיולוגי.
הקשר בין אופי המוצר לייצוג של גברים ונשים בפרסומות.
פרק ב' –ניתוח תוכן.
מבוא לניתוח.
הרקע בפרסומת ומשמעויותיו.
האופן הפיזי בו מופיעה האישה בפרסומות –משמעויות גלויות ומרומזות.
הקשר בין הטקסט בפרסומת לבין האופן בו מוצגת האישה.
הקשר בין אופי המוצר לאופן בו מוצגת האישה בפרסומות.
פרק ג'- דיון בממצאים .
סיכום.
ביבליוגרפיה.