מנהיגות בעולם העסקים למול מנהיגות באקדמיה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3581
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תוכן העניינים
מהי מנהיגות —
עמ' 1
מנהיגות בעולם העסקים- תיאור מקרה "סטיב ג'ובס -.
עמ' 1-4
מנהיגות בעולם האקדמיה- רקע על מוסדות להשכלה גבוהה בישראל . עמ' 5
סוגי מנהיגות באקדמיה —
עמ' 5-6
מנהל מחלקה אדמינסטרטיבית
עמ' 6
מנהל מחלקה אקדמית –..עמ'
6 -8
סיכום -עמ'
8 מהי מנהיגות?
מנהיגות היא יכולתו של אדם או קבוצת אנשים להוביל אנשים אחרים אל עבר מטרה משותפת. היא מהווה מרכיב חשוב במשרות ניהוליות בכל ארגון, ויסוד עליו מתבססים ארגונים בכדי לתאם בין צרכי הארגון לבין יכולות המשאב האנושי במטרה לתרגם יעדים ומדדים להישגים.
עובדה זו נכונה גם לגבי מוסדות אקדמיים, שניתן להשוותם לארגונים עסקיים המספקים שירותים מקצועיים (כדוגמת: עריכת דין, הנה"ח, הנדסה ואף רפואה). אלא שבפני מוסדות אלה ניצבים אתגרים מיוחדים משום שהמנהיגות בהם מיושמת בסביבות שונות ומגוונות (מחלקות אדמינסטרטיביות, מחלקות אקדמיות וארגוני הסגל והסטודנטים) ובנסיבות מיוחדות. (Rowely & Sherman, 2003).
בעבודתינו אנו נבחן את קווי הדמיון והשוני בין יישום מנהיגות בעולם העסקי לבין יישומה בעולם האקדמיה. לשם כך נציג תיאור מקרה ותיאוריות שונות העוסקות בניהול ומנהיגות בארגונים. מנהיגות בעולם העסקים פקולטות שלמות  ומחקרים רבים עסקו ועוסקים במנהיגים הפועלים בשוק החופשי, מכיוון שאיננו מתיימרים לתמצת את כמויות החומר האסטרונומיות בנושא החלטנו לנתח "מקרה מבחן" של מנהיג מהבולטים בשוק העסקים העולמי.כך שבבואנו לאפיין מנהיג מפעל עסקי, בחרנו לקחת כדוגמא להמחשה את "סטיב ג'ובס" מנכ"ל ומייסד אפל. ניתוח הסיפור האישי שלו מדגים במידה רבה את הייתרונות והחסרונות שיש למנכ"ל של חברה פרטית הנסחרת בבורסה. מעניין לצייין לאור ההשוואה שתעשה בהמשך עם מנהלים באקדמיה שסטיב ג'ובס, בדומה לביל גיטס, מעולם לא סיים את התואר הראשון שלו.
סטיב ג'ובס הינו אחד המנהלים והיזמים הידועים ביותר בעולם הטכנולוגיה. בשנת 1976, בהיותו בן 21 בלבד, הקים ביחד עם חברו סטיב ווזניאק את חברת אפל וזמן קצר לאחר מכן הוציאו ביחד לאור את מחשב-.