ניתוח קמפיין "ארנב או שפן"

תקציר העבודה

קורס תקשורת שיווקית   עבודה מסכמת ניתוח קמפיין "ארנב או שפן"                                                                                                
1 .נושא העבודה:
בחרתי לנתח קמפיין תקשורתי קיים של ארגון "רשות הטבע והגנים".
הארגון עשה קמפיין תדמיתי (קמפיין תדמיתי הוא קמפיין המכוון ליצור הרגשה מסוימת אצל הלקוחות לגבי החברה. מדובר בקמפיין שאמור לרגש וליצור איזו אסוציאציה בין שם הארגון לבין ההרגשה שעורר בך הקמפיין.קמפיין תדמיתי נובע בדרך כלל, מהכרה של חברה שיש לה בעיה תדמיתי כלשהי) אשר היתקים בחג פסח. שם הקמפיין "שפן או ארנב".
אופי הפעילות:
– 3 מדיות פרסומיות טלוויזיה- במסגרת הקמפיין בטלוויזיה , שודר סרטון בערוץ קשת ( ערוץ 2 ), למשך 11 יום , 20 שניות. בסרטון מצלמים שפן, אך לא רואים את הדמות שמצלמת ומדברת. אפשר להבין שהדמות היא אבא שיצאה לטייל עם הילד שלו לטבע. אבא אומר לילד( את הילד גם לא רואים ) " יונתן תיראה איזה שפן חמוד,אפו השפן,איך עושה השפן ,רוצה ללטף את השפן?" המסרים שארגון רצה להעביר:
עידוד יציאה לטיולים בטבע עם המשפחה ובמיוחד עם הילדים, בכדי שילדים ידאו יותר  "עם אתה לא יודעה שזה ארנב איך הילד שלך ידע?" בפרסומת אבא אמר לילד שזה שפן אך הוא בעצמו טעה ובכך מראים שהציבור מתרחק מהטבע , העובדה שלא מצליח לזהות בין שפן וארנב. הרשות היא מקור לקבל ידע בתחום הטיולים , "מטיילים יותר תדאו יותר- רשות הטבע והגנים".
הובלה בתחום הטיולים בישראל.
מעודדים צריכה של טיולים.
הארגון רוצה ליצור מודעות ש "הרשות הטבע והגנים" היא אחראית אל טיולים בארץ ( " רשות הטבע והגנים" מקרבים את הטבע אליך" ובנוסף הפרסומת מעבירה, שיש כאן מחדל שעובר מדור לדור ולרשות יש את התפקיד לתקן את המחדל הזה. לפי הניתוח של מכון המחקר "מותגים" הפרסומת של  "רשות הטבע והגנים"- שפן או ארנב, הייתה פרסומת במקום ה-6 מבין הפרסומות חודש אפריל. הפרסומת זכתה ב 13 נקודות, 3% עבור תרומה  2 + X  למותג ו- 7% עבור קריאטיבית. ( חישוב מספר הנקודות המשוקלל: אחוז התרומה למותג אחוז הקריאטיביות ). עיתונות- קמפיין פרסומי בעיתון …
העבודה ללא ביבליוגרפיה