סמינריון-תוכנית עיסקית גולד גי'ם(חדר כושר)

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5955

תקציר העבודה

תוכן עיניינים נושא                                                        עמוד
1 .
תמצית מנהלים                                                       4                1.1 מטרת התוכנית                                                        4
         1.2 תמצית תיאור החברה                                               4
         1.3 תמצית תיאור השוק וההזדמנות העסקית           4
         1.4 תמצית תאור המוצר                                        5
         1.5 תמצית תוכנית השיווק                                               5
                                                                
2 . תאור החברה                                                            5
         2.1 הגדרת מהות העסק                                         5
2 .2
תפעול ואירגון                                                 6
2 .3 תחומי פעילות                                                 7
2 .4 ניתוח המצב הפיננסי כיום                                8                         
3 . ניתוח הענף והשוק                                                    8                          3.1 תיאור הענף והשוק                                               8                          3.2 גודלו והיקפו של השוק                                               8                          3.3 מאפיינים ומגמות                                            9                          3.4 פילוח שוק – שוק היעד                                               10                        3.5 מאפייני הלקוחות                                            10          3.6 מתחרים ותחרות                                             11                       3.7 חסמי כניסה                                                    12                       3.8 גורמי מפתח להצלחה                                      12

4 . השרות                                                                     12                        4.1 תאור השרות                                                  12                        4.2 מענה לצורך ויתרונות                                      13
            4.3 תמחיר ותחשיב בסיסי למוצר                                     14                        4.4 השוואה לשרותי המתחרים                                     15                              5. תוכנית השיווק                                                                        16                              5.1 מטרות ויעדים שיווקים אסטרטגים                    16                        5.2 היתרון התחרות                                                        17                        5.3האסטרטגיה העסקית והשיווקית                        18                       5.4
צינורות השיווק                                               19                        5.5 מדיניות מחירים                                                        19
         5.6
אמצעים ותקציבי קידום                                    20 5.7 תוכנית המכירות                                             20 נושא                                                                   עמוד
6 . תוכנית תפעול וכח אדם                                              22                        6.1 תהליך התפעול והשרות                                    22                        6.2 יתרונות בתחום התפעול                                  26
         6.3
המבנה הארגוני                                              26     7. תוכנית המימון וההשקעות                                                   27                                                                                                                                             
8 . תוכנית פיננסית                                                                  28                        8.1 הנחות יסוד לתוכנית הפיננסית                     28
         8.2 עיקרי משמעויות                                             28                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           נספחים                                                                                            מודל SWOT                                                                                                                                                               דוחות נילווים         :
·        מקורות מימון ·        פרטי הלוואות
1 .תמצית מנהלים
1 .1 מטרת התוכנית : מטרת התוכנית הינה בדיקת כדאיות העסקית להרחבתו ושיכלולו של מכון הכושר "גולד ג'ים" בצפת והפיכתו למכון המוביל באיזור צח"ר (צפת, חצור, ראש-פינה).
התיאור המפורט שיוצע בתוכנית, יענה על שאלות רבות הקשורות לתנאים הבסיסיים להצלחה ולמכשולים העיקריים, ובכך יאפשר למנהל המכון לקבל החלטה זהירה ונבונה המבוססת על מדדים אובייקטיבים.

1 .2 תמצית תאור החברה: העסק הנדון הינו מרכז כושר הפועל בענף מכוני הכושר ,מועדוני ספורט ותרבות הגוף בישראל.
העסק פועל בצפת ולקוחותיו הם תושבי המקום וסביבתו הקרובה.
מרכז  הכושר מספק שירותי כושר סטנדרטים לתושבי צפת ולסביבתו הקרובה. חדר הכושר משתרע על כ-
5 0 מ"ר וכולל מגוון מכשירי כושר כגון: מכשירי התנגדות,הליכונים,אופניים וציוד קטן נוסף.
החזון : מרכז הכושר "גולד ג'ים" שואף להיות מרכז הכושר המוביל באיזור צח"ר.
מרכז הכושר מתעתד להרחיב ולהגדיל משמעותית את פעילותו וקהל לקוחותיו .

1 .3 תמצית תיאור השוק וההזדמנות העסקית :
הענף בו יפעל מכון הכושר הינו מכוני כושר, מועדוני ספורט ותרבות הגוף בארץ, המספקים את הצורך החברתי והבריאותי של לקוחותיהם, וזאת ע"י הענקת שירותי כושר באמצעות מכשור ופעילויות ספורט מגוונות. בשלוש השנים האחרונות עלתה המודעות בקרב הציבור הישראלי לחשיבותה של פעילות ספורטיבית, ובעקבות כך הביקוש לפעילויות ספורט מגוונות גדל, כיום הענף נמצא בשלבי צמיחה מתקדמים. על-כן אנו רואים בזאת הזדמנות עסקית שיש לבחון אותה לעומקה, על-מנת לקבוע את רמת הכדאיות  בהרחבתו ושיכלולו של מכון  הכושר "גולד ג'ים". כמו-כן מבדיקת המתחרים בקירבת המקום, ומבדיקת האוכלוסייה באזור, המתעתדת להתפתח, אנו רואים בזאת הזדמנות עסקית להפקת רווחים.

1 .4 תמצית תאור המוצר : המוצר שיספק מכון הכושר הינו מנוי תקופתי, המעניק זכאות להשתמש  במיכשור חדיש ומשוכלל  מלווה בהדרכה צמודה וכן  מתן אופצייה לחוגים שונים לעיצוב ובריאות הגוף.
המוצר שיספק מכון הכושר הינו מנוי תקופתי.
השירותים שיעניק הם שירותי כושר באמצעות מכשור מתקדם ופעילויות ספורט מגוונות.
הפעילויות שמכון הכושר יספק הינן: פעילות חופשית לפי תוכנית אימונים אישית,חוגים קבוצתיים כגון יוגה ,טיא-צ'י ,ארובי,רחצה בג'קוזי וישיבה בסאונה.
שעות פעילות מכון הכושר הינן גמישות, הוא יופעל רוב שעות  היום, כל ימות השבוע (כולל מוצאי שבת), וזאת על-מנת לאפשר ללקוחות הפוטנציאלים להגיע למכון בזמנם החופשי.

1 .5 תמצית תוכנית השיווק :
 תמצית תוכנית השיווק: המטרות והיעדים העיקריים עבור מכון הכושר הינם: הגדלת הרווחים ע"י הרחבת נתח השוק ומחזור המכירות.על-מנת להשיג את המטרות והיעדים, יש צורך בפעילות שיווקית נרחבת, כגון: פרסום, קידום מכירות, יחסי ציבור וכדומה.
הפעילות השיווקית תתבצע  באמצעות פרסום מסיבי.

2 .תאור החברה
2 .1 מהות העסק העסק הנדון הינו מרכז כושר הפועל בענף מכוני הכושר ,מועדוני ספורט ותרבות הגוף בישראל.
העסק פועל בצפת ולקוחותיו הם תושבי המקום וסביבתו הקרובה.
החזון מכון הכושר "גולד ג'ים" שואף להיות מרכז הכושר המוביל באיזור צח"ר.מרכז הכושר מתעתד להרחיב ולהגדיל משמעותית את פעילותו וקהל לקוחותיו תוך הוספת מתקני כושר נוספים ,הפעלת חוגים שונים והקמת סאונה וג'קוזי.

2 .2 תפעול וארגון :
מאפייני העסק מרכז הכושר "גולד ג'ים" הינו מכון כושר המצוי בצפת. המכון הוקם בשנת 2004 ובעליו הינו משפחת פראימצ'וק תושבי המקום.
מרכז  הכושר מספק שירותי כושר סטנדרטים לתושבי צפת ולסביבתו הקרובה. חדר הכושר משתרע על כ-
5 0 מ"ר וכולל מגוון מכשירי כושר כגון: מכשירי התנגדות,הליכונים,אופניים וציוד קטן נוסף.
שעות התפעול של מכון הכושר כיום :
יום א' – 10-6 , אחה"צ : 22-16
יום ב' – 22-16
יום ג' –  10-6 , אחה"צ :22-16
יום ד' – 22-16
יום ה' – 10-6 , אחה"צ :22-16
יום ו' – 14-6
יום שבת – סגור יתרונות העסק :

1 .      מיקום וגישה נוחה : המכון ממוקם במרחק 5 דקות הליכה ממרכז העיר צפת. דבר אשר יוצר גישה נוחה לתחבורה ציבורית (ישנה תחנה ליד המכון).
2.      מקומות חניה רבים וללא תשלום .
3.      שטח מכון הכושר גדול יחסית וכן שטח האדמה עליו יושב המכון (2 דונם) ולכן יש אפשרות להרחיב את המכון בעתיד.
4.      בצמוד למכון הכושר מצוי אולם כדור-סל ויש אפשרות להשכיר חדרים בו לצורך עריכת חוגים שונים.
בעיות העסק :
באיזור צפת,חצור וראש-פינה חיים כ-38,000 נפשות(לא כולל קיבוצים ומושבים) מס' זה הינו נמוך יחסית בהשוואה למטרופולין גוש דן .
בחצור מצוי חדר כושר אחד בלבד המספק שירותי כושר מוגבלים ובראש-פינה קאנטרי- קלאב אחד אך את מרבית הלקוחות באיזור מושך מרכז כושר מודרני ומתקדם בישוב קצרין המצוי כ-20 ק"מ חצור וראש-פינה. המכון בקצרין הינו היחיד באיזור המציע מגוון שירותים דומים למגוון השירותים שבכוונת מכון "גולד ג'ים" להציע . על מנת להצליח על מרכז הכושר יהיה להדגיש את יתרונותיו על פני מכון הכושר בקצרין(למשל את קירבתו היחסית של המכון בצפת לחצור וראש-פינה).
כיום אין בחצור וראש-פינה מכון כושר ראוי לשמו. אבל ישנה סכנה שאם יוקם כזה בעתיד יעדיפו תושבים להשתמש בשרותיו עקב קירבתו למקום מגוריהם.

2 .3 תחומי פעילות :
השרותים מרכז הכושר "גולד ג'ים" מציע כיום שירותי כושר סטנדרטים בלבד כגון: מכשירי התנגדות,הליכונים,אופניים וכדומה. כלומר תמהיל שרותיו כיום מצומצם ביותר וכולל רק שירותי כושר בליווי הדרכה .
השווקים השוק המקומי מתאפיין באנשים מהמעמד הבינוני כאשר אחוז גבוה ממנו הינו מתושבי צפת וסביבתו הקרובה(חצור, ראש-פינה והקיבוצים).
העסק יפנה ללקוחות פוטנציאלים באזור צ.ח.ר (גם לקיבוצים הסמוכים) במעמד סוציו אקונומי בינוני ובינוני-גבוה בגלאי 30 פלוס וכן לגילאים צעירים יותר( 29-16) .
היקף השוק המקומי :  באזור צ.ח.ר כ-45,000 איש (כולל הקיבוצים והמושבים בסביבה). סה"כ פוטנציאל השוק  ,הכולל את צפת והסביבה, עומד על -45,000 איש . עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כ-% 9.4
מהאוכלוסיית מדינת ישראל עסקו באתלטיקה,חדר כושר והרמת משקולות במשך שנת 1999
ולפיכך ניתן להניח שפוטנציאל המכירות עומד על כ-10% מכלל השוק,דהיינו כ-4,500 איש.
פוטנציאל המכירות של החברה עומד על כ-
5 % ,דהיינו על כ- 1,1
5 איש.