עבודת סמינר בפוליטיקה וממשל - הגירת המוסלמים לאירופה - נסיון כיבוש באמצעות טרור? נושא מחקר - בריטניה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 8812
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

עבודת סמינר – פוליטיקה וממשל הגירת המוסלמים לאירופה – נסיון כיבוש באמצעות טרור?
נושא מחקר – בריטניה מבוא:
עבודה זו תעסוק בהגירה מוסלמית לאירופה ובהפצת דת האסלאם ברחבי אירופה בכלל ובבריטניה בפרט ותבחן את הקשר בין הגירת המוסלמים לאירופה ובין הטרור המתגבר בה בשנים האחרונות.
משנת 630 (מות הנביא מוחמד) ועד שנת 1857 (שקיעת האימפריה המוגולית) האסלאם הלך והרחיב את כיבושיו בעולם, כאשר החזון הוא הפיכת כל העולם הלא-מוסלמי ל"דאר אל אסלאם" (שטח בו שולטת דת האסלאם). מבחינת המוסלמים האדוקים, מדינה בה שולט האסלאם היא מדינה הפועלת על פי חוקי השריעה. כמות המוסלמים המהגרים למדינות אירופה, ובמיוחד למדינות מערב אירופה הולכת וגוברת בשנים האחרונות, כאשר הסיבות להגירה הן מגוונות – כלכליות, דתיות (הרצון לחיות כחילוני), חברתיות ופוליטיות ואינן בעלות דפוסים אחידים. ישנן מדינות בהן הקליטה קשה ואיטית יותר, אם בשל השנאה לזרים ואם בשל הסתגרות מרצון ב"גטאות" אתניים, אך ברוב המקרים התנאים הסוציאליים בהם חיים המהגרים טובים יותר במדינה המארחת מאשר במדינת האם.  בריטניה של ימינו נחשבת לאחת המדינות היותר סוציאליות וליברליות באירופה כאשר מדיניות הממשל כלפי הגזענות היא נוקשה מאוד והמדיניות כלפי אסלאמיים רדיקלים היא רכה, יש הטוענים רכה מידי.
תושבי בריטניה אינם כה מנוכרים למהגרים כפי שניתן למצוא במדינות אחרות באירופה. עם זאת, היו כמובן קשיי קליטה – בייחוד למהגרים הראשונים מדרום אסיה – עליהם ארחיב בהמשך.
אך כיום המצב הוא שונה והמהגרים המגיעים לבריטניה נטמעים בה מהר יותר ובצורה חלקה יותר מבני הדור הראשון של ההגירה. בני הדור השני רואים עצמם כבריטים לכל דבר ועניין והיחסים שלהם עם הבריטים הותיקים טובים יותר בד"כ.
בשנים האחרונות חלה הידרדרות בתפיסת האירופים את המוסלמים. הן המהגרים והן בני המהגרים המוסלמים, גם אלו שנולדו וגדלו במדינה, נתפסים היום בעיני אירופים מקומיים כאיום בעקבות רצף הפיגועים ברחבי אירופה.  פיגועים אלו גרמו גם להתגברות החשש מזרים הנכנסים למדינה, הן למטרות עבודה והן למטרות מחייה, ובעקבות כך הוחמרו חוקי ההגירה ברוב מדינות אירופה והכניסה לאירופה היום למבקשי ההגירה אליה רצופה בלא מעט קשיים.
עשרות תאי טרור יושבים דווקא ביבשת האירופית ופועלים מתוכה וכנגדה ישנה טענה כי דווקא הדמוקרטיה היא המאפשרת לפעילי הטרור להכנס למדינה ולתאי הטרור לפעול מתוכה ובשם חופש הביטוי להעביר דברי שטנה, הסתה וחתרנות, וכיום עם מעבר המדינות לאיחוד האירופי התנועה בין המדינות ומעבר אמצעי הלחימה והמפגעים הופכת קלה עוד יותר. האסלאם הקיצוני רואה את הפצת האסלאם כשליחות וכחובה דתית ולמען מטרה זו כל האמצעים כשרים, כולל הרג אזרחים חפים מפשע. את המתנדבים המוכנים להשליך נפשם למען אללה ובמצוותו, מוצאים המגייסים במסגדים, במרכזי התרבות וארגוני הצדקה הוולונטריים, שם הם יכולים להטיף ולהעביר את דברי ההסתה ללא חשש. הוא עושה שימוש במגוון אמצעים וכלים על מנת להשיג את מטרותיו החל מחינוך, הסברה, עזרה כלכלית וסעד רוחני, דרך חתרנות פוליטית, טרור ומלחמה לאורך עבודה זו אבחן האם אכן ההגירה המוסלמית לאירופה מהווה גל נוסף של נסיון כיבוש מוסלמי, באמצעות מתן רקע על דפוסי ההגירה לאירופה ולבריטניה בתוכה, הרקע האידיאולוגי והדתי לשימוש בטרור ותאור מצב הטרור באירופה כולה ובבריטניה בפרט כיום. בסיום אבדוק מהן הדרכים המוצעות כיום לטיפול בטרור והאם חששם של הבריטים מ"האויב שבפנים" הוא אכן מוצדק.
תוכן העניינים
1.       מבוא 1
2 .       שאלת המחקר .3
3 .       ההגירה למדינות אירופה 4
            כללי –4
            חוקי ההגירה –.5
            מאפייני ההגירה -.7
4 .       הכיבוש האסלאמי בהיסטוריה -9
5.       הגירת מוסלמים לבריטניה –.11
            כללי –11
            המאה ה-19 –…11
            המאה ה-20 –…13
            המאה ה-21 –…16
6 .       הרקע האידיאולוגי והדתי לשימוש בטרור ..18
            האסלאם השיעי -18
            האסלאם הסוני -.18
            תורת חומייני –19
            תורת אל קעידה -21
7.       הטרור המוסלמי –22
            הגדרת הטרור -…22
            הטרור המוסלמי באירופה -22
8 .       הטרור בבריטניה —
5 9.       דרכי הטיפול בטרור -.27
1 0.   סיכום –..30
1 1.   נספחים –32
1 2.   ביבליוגרפיה …36