ייזום עסקים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4758

תקציר העבודה

מרצה:       על היזמים אנחנו שלושה סטודנטים בפקולטה לתעשייה וניהול בביה"ס הגבוה… במחלקה למערכות מידע.
במסגרת קורס ייזום עסקים נתבקשנו להריץ מיזם חדש שיכנס לשוק ויתחרה כמוצר לגיטימי.
תפיסת עולמנו היא שכסטודנטים אין לנו את המשאבים להתחרות במתחרים קיימים ומבוססים כדוגמת חברת "סנו" ולכן עומדות בפנינו שתי אפשרויות:
לחפש משקיעים שישקיעו מכספם במוצר בתמורה לבעלות משותפת / אחוזים מהרווחים.
לקיחת הלוואה בנקאית שתעזור להשיק את המוצר במטרה "להחזיק מעמד" עד שיימכר לחברה גדולה יותר.
החלטנו לשפר מוצר הקיים כמעט בכל בית בישראל ועל ידי כך לתת מענה הולם יותר לתהליך ניקיון אסלת השירותים על ידי פיתוח של מברשת אסלת השירותים הבסיסית הקיימת היום. זיהוי הצורך
1 . הגדרת הבעיה:
§         השקעת מאמץ פיזי בניקוי וחיטוי אסלת השירותים.
§         שימוש במס' מוצרים שונים לביצוע ניקיון שירותים.
§         איכות ניקוי ידנית היא נמוכה יחסית.

2 . רצונות ושאיפות לקוח:
§         יכולת חיטוי וניקוי גבוהה.
§         יכולת תפעול קלה ופשוטה, נוחות אחיזה.
§         משקל נמוך.
§         בלאי נמוך.
§         מראה יוקרתי.
§         עלות כספית סבירה.
תקציר מנהלים המיזם צפוי להתחיל לקראת אמצע שנת 2007 ויוקם על ידי שלושה סטודנטים לתעשייה וניהול מביה"ס הגבוה להנדסה ועיצוב.. המוצר הוא מברשת חשמלית לניקוי אסלות הכוללת מנגנון הזלפת חומר ניקוי בצורה אוטומטית ואפשרות מילוי מחדש של חומר הניקוי ובנוסף אפשרות החלפת ראש המברשת. ההזדמנות העסקית במקרה זה ברורה מאוד משתי סיבות:
גודל שוק – המוצר קיים בכל בית אב ועסק / משרד מוערך בכ- 2,023,300 לקוחות פוטנציאלים. שיפור טכנולוגי משמעותי למוצר קיים – הוספת מנוע חשמלי והזלפת חומר ניקוי מהמברשת עצמה.
היעדים האסטרטגיים אותם מציב המיזם לעצמו הינם:
החדרת קיום מברשת האסקל לתודעת הציבור והחברות השונות העוסקות בתחום זה.
מיצוב המוצר כיעיל, משתלם ואיכותי בקרב הציבור ובקרב בעלי עסקים בתחום.
בטווח הארוך- הפסקת הצריכה של מברשות רגילות לניקוי שירותים ומעבר של הציבור לשימוש בלעדי במברשת האסקל.
אנו צופים הכנסות בגובה של כ-
3 0,350,000 ₪ בשנה הראשונה, הכנסה זו תמנף את משאבי המיזם ותאפשר לו להתפתח עד מאוד מבחינה שיווקית ואף לפתוח שווקים חדשים בחו"ל. בשלב מאוחר יותר אנו צופים הכנסה של כ- 15,175,000 ₪ בכל אחת משלוש השנים הבאות. על מנת לממש את ההכנסות הנ"ל נאלץ לגייס הון בגובה של
5 0,000 ₪ לטובת פיתוח המוצר ו- 1,000,000$ לטובת Mass Production.
2 50,000 ₪ יגויסו כהשקעת בעלים של היזמים ע"י ממון פרטי ו/או הלוואות פרטיות.
תוכן עניינים:
על היזמים. 2
תקציר מנהלים. 3
תוכן עניינים: 4
מה קיים בשוק?. 5
קהל יעד. 6
גודל שוק. 6
מוצרים חדשים בתחום. 6
חברות חדשות בתחום. 7
מתחרים אפשריים. 7
חזקות המתחרים. 7
חולשות המתחרים. 8
היקף מכירות. 9
פרופיל לקוחות. 10 הגדרת המוצר. 11
U.S.P – Unique Selling Position. 11
תיאור תהליך הקמת המוצר. 12
תיאור תהליך פיתוח המוצר / מפרט טכני: 14
אפיון כוח אדם. 16
ארגון המיזם. 17
מערכת השיווק. 19
ניתוח סיכונים וסיכויים. 21
תכנון פיננסי 22
צרכים פיננסיים. 22
סיכום. 23
נספח א' – שאלון שנמסר ללקוחות רשתות השיווק. 24
נספח ב' – שרטוט טכני של המוצר.
5