מערכות ארגוניות
מוסד לימוד | מכללת שנקר |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | ארגון, בעיות, וויטמנים, מערכת, ניהול, תוספי מזון |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 6980 |
תקציר העבודה
תקציר מנהלים חברת "אמבורזיה סופהרב" נוסדה בשנת 1986 , כיום היא החברה המובילה בישראל בתחום ה- VMS (ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה). החברה מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של תוספי תזונה.
החברה מחזיקה ב- 30% מנתח שוק ה- VMS בישראל ופועלת בנוסף במספר מדינות נוספות.
פיתוח המוצרים של חברת supherb מתבצע תוך כדי שיתוף פעולה עם מומחים מקצועיים ומוסדות מחקר בתחום הרפואה המשלימה.
מפעל SupHerb הינו מתקן מודרני ומשוכלל הממוקם בפארק התעשייתי בנצרת עילית, במפעל קיימת מעבדה מיקרוביולוגית, מעבדות כימיות ומעבדות פיתוח.
החברה פועלת בקפדנות ועל פי בדיקות וביקורות איכות , בעלת הסמכה לתקן GMP ותקן ISO 9001:2000. ייחודה של החברה בא לידי ביטוי בהתאמה מהירה וגמישה של נוסחאות המוצרים והאריזות וייצור מוצרים בהתאמה אישית ועבור מותגים פרטיים (NPL), במטרה לספק מענה המותאם אישית לצרכים השונים של כל שוק ושל כל לקוח ולקוח. ניתוח הארגון נעשה על סמך מודלים מקובלים לניתוח ארגון כגון : P.E.S.T ,S.W.O.T ניתן להבחין כי החברה מתמודדת בעיקר עם 2 בעיות ארגוניות מרכזיות: שיטת ניהול מנכ"ל משותף.
פעילות שוטפת במקביל של שני מותגים.
בעבודה סקרנו בעיות אשר עלו מתוך ניתוח הארגון ובחרנו להתמקד בדרך הניהול, מנכ"ל משותף. תוכן עניינים
תקציר מנהלים.. 1
מבוא. 3
מטרות העבודה. 3
שלבי ביצוע העבודה. 3
רקע. 4
ניתוח סביבת הארגון 8
S.W.O.T Analysis: 8
P.E.S.T Analysis: 9
סביבת הארגון 10 מבנה ארגוני של הארגון 10 אקלים ארגוני 10 יתרונה התחרותי של חברת SupHerb. 11
קהלי יעד:. 12
שותפי פעולה:. 13
מדיניות מחירים:. 14
מדיניות יחסים עם לקוחות:. 14
מדיניות עם ספקים:. 15
מדיניות התקשורת השיווקית:. 16
מדיניות ערוצי הפצה:. 17
מדיניות סביבת הפעולה – סביבת התחרות. 18
מדיניות מיצוב – מיצוב באמצעות שם חברה. 19
מדיניות מיתוג 20 פיתוח ארגוני 21
ניתוח היעד המרכזי 24
תכנון אסטרטגי חדש.. 24
TOWSמטריצה-
5 תהליכי תכנון ובקרה. 27
ניתוח היעד המרכזי. 28
הגדרת בעיה מרכזית. 28
תוכנית עבודה מפורטת:. 30 סיכום ומסקנות. 31
ביבליוגרפיה. 32
נספח מס'1 – תחזית התפתחות. 33
נספח מס' 2 – תחזית התפתחות הוצאות מכירה ושיווק – פירוט מרכיבים.. 34
נספח מס' 3 – ניתוח בעיותיה המרכזיות של חברת SupHerb.. 35
נספח מס' 4 – הצעות לשיפור האסטרטגיה. 37
מבוא
מטרות העבודה מטרה העבודה העיקרית היא חקר ארגון על מרכיביו הניהוליים והארגוניים. בחרנו בחברת "אמברוזיה סופהרב", יבואנית מוצרי solgar ושיווקם בישראל וsupHerb –יצרנית ויטמינים ותוספי מזון.
בעבודה זו בחרנו להתמקד במותג supHerb. ניתוח הארגון יתבצע על פי מודלים שנלמדו בכיתה ובנוסף על פי ספרות עזר בנושא.
הכרת הארגון, אופיו הניהולי והמבנה הארגוני.
בחינת הארגון בסביבת המאקרו והמיקרו.
זיהוי בעיות והצעת פתרונות אפשריים.
שלבי ביצוע העבודה
1 . מפגש וראיון עם מנכ"ל חברת "אמברוזיה סופהרב" , ד"ר אלכס מאור .
הכרת מבנה הארגון, מטרותיו העסקיות, גורמים המשפיעים על הארגון בתוך הארגון ומחוצה לו, יכולות הליבה ומשאביו.
2. קריאת המידע וריכוז החומר הרלוונטי לעבודה.
3. ניתוח החומר בהתאם למודלים ארגוניים וניהוליים שנלמדו.
4. איתור בעיות ארגוניות / ניהוליות עיקריות והצעת פתרון אפשרי. התמקדות בבעיה מרכזית ופיתוח תוכנית עבודה מפורטת הכוללת תכנית בקרה.
רקע
פרופיל חברה חברת אמברוזיה הוקמה בשנת 1986 על-ידי ד"ר אלכס מאור, ואיתן מרקוביץ.
בשנת 1998 רכשה אמברוזיה את חברת SupHerb .
אמברוזיה – SupHerb מהווה דוגמה קלאסית לחברה צעירה, דינמית, מתפתחת, בעלת חזון חברתי וחלוצית בעשייתה.
בתחילת דרכה מנתה החברה שני אנשים צעירים, ללא תקציב רב, אך חדורי שליחות חברתית, מלאי חזון, אנרגיה ומוטיבציה, חוצפה ומעוף, אשר החליטו לייבא תוספי-תזונה לישראל, בשנים בהן טרם הייתה בישראל מודעות לנושא תזונה נכונה ומזון טבעי בכלל ולחשיבותם של תוספי-תזונה בפרט. כיום, לאחר כ- 15 שנות פעילות מונה חברת אמברוזיה – SupHerb כ- 120 עובדים ונחשבת לחברה המובילה בישראל בתחום תוספי-התזונה, כמשווקת הבלעדית בישראל זה למעלה מ- 18
שנים, של מוצרי חברת "סולגאר" האמריקאית, וכיצרנית והמשווקת של מוצרי SupHerb .
החברה מביאה לקהל לקוחותיה את מגוון המוצרים האיכותי והמקצועי ביותר בישראל, הנמכר ביותר מ- 1,000 נקודות מכירה, ותופס נתח שוק של למעלה מ- 40% בתחום תוספי התזונה בישראל. בשל כך נחשבת כיום אמברוזיה – SupHerb לחברה המובילה בתחומה בישראל, ומשמשת כמודל לחיקוי עבור חברות אחרות בתחום תוספי התזונה.
בעבודה ניתחנו אסטרטגית את חברת "אמברוזיה סופהרב" עם דגש על המותג SupHerb .