התנהגות ארגונית

תקציר העבודה

‏יום ד'  31.5.2006
עבודה במודול: התנהגות ארגונית 2055
נושא העבודה: עבודת צוות    תוכן עניינים
מבוא   __________________________________________________3
צוות הגדרה ______________________________________________4
עבודת צוות אפקטיבית  ______________________________________6
מוטיבציה בצוות  __________________________________________11
ניהול השינוי במושגים של צוות ________________________________14
ביבליוגרפיה  _____________________________________________19
מבוא
עבודת צוות נדרשת שעה שהמשימה לא ניתנת לביצוע על-ידי יחידים, ללא אינטראקציה עם האחרים.
בעולם הדינאמי של היום, כאשר האתגרים מורכבים יותר ומחייבים התמחויות בידע ובכישורים ופעולה מהירה יותר – עבודת הצוות חיונית, על מנת להפיק ערך מוסף גדול יותר מכל אחד מחברי הצוות.
מתוך ההגדרות הרבות העוסקות בצוותים ניתן לחלק ל –  5 מרכיבים מהותיים המבחינים בין צוות לכל קבוצה אחרת:
       1.      לצוות יש סיבה – מטרה לעבודה משותפת.
       2.      מתחייבת תלות הדדית בין חברי הצוות. הם זקוקים האחד לניסיון ולכישורים של           האחר, ליכולת ולמחויבות ההדדית להגיע למטרות המשותפות.
       3.      ישנה מחויבות לרעיון, שעבודת צוות מובילה לתוצאות גבוהות אפקטיביות יותר מאשר          עבודה כיחידים.
4.       קיימים מנגנונים ותהליכים מובנים, המבטיחים תיאום ואפקטיביות.
5.       לצוות דרושה הכרה חיצונית שהם קבוצת תפקוד מובחנת בתוך המערכת הארגונית           הכוללת.
עבודה זו תעסוק בנושא עבודת צוות ותנתח כמה נושאים הקשורים בעבודת צוות, נושאים כמו:
מהו צוות?
מהם הגורמים לעבודת צוות אפקטיבית?
איך מנהלים יכולים להניע צוות להיות אפקטיבי?
הסבר של מודל טוקמן וג'נסן באמצעות מושגים מניהול השינוי.