ניהול השווק סטארבקס

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3896
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תמצית מנהלים סטארבקס, רשת בתי קפה המתמחה במוצרי קפה איכותי ושמה דגש על יצירת אווירה ייחודית בבתי הקפה שלה המייחדת אותה ועל פרסום מפה לאוזן עומדת בפני החלטה כיצד לשמור על קצב גדילה והתרחבות לאור העובדה ששוק הקפה האיכותי בארה"ב צפוי להגיע לרוויה בשנת 2004. אנו בחנו את הבעיה תוך הפרדה בין האתגרים העומדים בפני החברה לשם מימוש יעדיה בתוך ארה"ב ומחוץ לארה"ב וזאת כיוון שלשוק המקומי יש חוקים משלו אותם סטארבקס למדה בעוד ששווקים חדשים מצריכים אדפטציות והליכי למידה שונים (אשר יכולים להוביל למסקנות שונות בהתייחסות למדינות שונות).
החלופות העומדות בפני החברה:
ראה את נספח #2  = טבלאות יתרונותחסרונות בתוך ארה"ב:
הרחבת המותג באמצעות שירותי קייטרינג לעסקים וחברות בזמן פגישות, אירועי חברות וכו'.
אינטגרציה אופקית—רכישת רשת בתי קפה מתחרה בעלת שוק משמעותי בענף אשר רכישתה יכולה להוות עבור סטארבקס להרחבת פעילותה בארה"ב.
הרחבת המותג לרשת מסעדות ומקומות בילוי אלטרנטיביים.
הרחבת המותג למוצרי צריכה הנמכרים בסופרמרקטים.
מחוץ לארה"ב:
שיווק קפה סטארבקס בסופרמרקטים, במקום פתיחת סניפים של הרשת במדינות חדשות מחוץ לארה"ב.
אינטגרציה אופקית—רכישת רשת מקומית של בתי קפה בעלת נתח שוק משמעותי בענף אשר רכישתה יכולה להוות מנוף עבור סטארבקס כמו גם לצמצם את התחרות בסביבה החדשה.
שינוי באסטרטגיית השיווק—לא רק שיווק "פה לאוזן" כי אם השקעה בפרסום—קמפיינים ופעילות קידום מכירות.
בידול המוצר בכל מדינה והתאמתו לטעמם של הלקוחות בינלאומיים.
חלופה נבחרת:
בתוך ארה"ב:
אינטגרציה אופקית–רכישה של רשתות קיימות והשתלטות על שווקים קיימים. בשוק רווי, כפי שצפוי שוק הקפה האיכותי להגיע אליו עד שנת 2004, יש לנטרל מתחרים ולהשתלט על נתח השוק שלהם. החלופה המציעה התרחבות למכירה בסופרמרקטים אף היא טומנת אופציה להגדלת המכירות משמעותית. אולם הוצאה של מתחרים מהשוק משליך על יכולת לדומיננטיות גם ברשתות שיווק.
מחוץ לארה"ב:
בידול המוצר –