ניהול השיווק לוריאל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3475
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

תוכן עניינים
:
ü      תמצית מנהלים  -.3
ü      תאור הזירה     -..4
ü      סיכום מצב ניתוח על פי מודל ה S’   4P –…5-6
ü      יעדים      7
ü      הבעיה האסטרטגית  7
ü      ניתוח חיצוני ופנימי ניתוח על פי מודל PORTER 8
ניתוח על פי מודל  SWOT …9
ü      הצעות לפעולה 10-11
ü      סיכום  ..11
ü      ביבליוגרפיה –11
תקציר מנהלים :
חברת OREAL of Paris 'L חברת לוריאל נוסדה בצרפת בשנת 1907. מטרתה הייתה לספק צבעי שיער עמידים לשימוש מעצבי השיער הפריזאיים. עם השנים ומתוך נאמנות לאסטרטגית העל  " איכות, חדשנות, והתרחבות גיאוגרפית ", גדלה חברת לוריאל לחברה בינלאומית המשווקת למעלה מ 2,000 מוצרים ו 500 מותגים שונים ב 150 מדינות שונות.
מחזור המכירות של חברת לוריאל עמד בשנת 1995 על 53.4 מיליארד פרנקים צרפתיים (אחוז המכירות : 23% צרפת , 40% -אירופה כולל צרפת, 20% -ארה"ב וקנדה, 6% – דרום אמריקה, 6% – אסיה, 5% – שאר העולם).
בשנת 1982 השיקה חברת לוריאל קו מוצרים חדש "פלניטוד" – מוצרים איכותיים המבוססים על שימוש בטכנולוגי חדשנית ובעלי בסיס מדעי, נגישותם להמונים באה לידי ביטוי במערך ההפצה הנרחב של החברה אם כי מחירי ההשקה עמדו על 30% יותר ממחירי מוצרי הפרימיום המתחרים של החברה. אם זאת השיגה חברת לוריאל עם פלניטוד מובילות בתחום.
עד שנת 1987 נמכר המוצר בצרפת בלבד וב1988 נוסה המוצר לראשונה בשוק האמריקאי וב –  1989 הוצע לצרכנים האמריקאים קו מוצרים שלם של פלניטוד.
בשנת 1995 דורגו מוצרי פלניטוד של לוריאל כמקום שני בתחום עזרי הטיפוח ובריאות העור (HBA)  ונתח השוק עמד על 14% בקטגורית תכשירי הלחות וכ –  3.4%  בקטגורית תחליבי ניקוי הפנים, בשנת 1995 עמדו המכירות בארה"ב על סך 64 מיליון דולר אך יחד עם זאת עם הפסדים של 12.5 מיליון דולר לפני מס.
חברתL'OREAL  נוקטת בסדרת מוצרי ה-Plenitude בגישת"Star product", לפיה התמקדות במוצר אחד, החדש ביותר שיוצא לשוק, תוך השקעת אמצעי ומאמצי מו"פ ופרסום רבים מאוד הבאים להעלות את מכירות המוצר וכמו כן את מודעות הצרכן למטריית המוצרים תחת המותג- L'OREAL .
L'OREAL  לקחה את מוצר ה-Plenitude והחלה לשווקו בגישת-"Class to mass", כאשר הכוונה היא לפנות לערוצי הפצה רבים והמוניים ככל האפשר (Mass market) ועל ידי כך להגיע לקהל צרכנים מגוון ולהשיג נתח שוק גדול ככל האפשר.
ניתוח אירוע זה יבדוק כיצד חדרה חברת לוריאל עם המותג פלניטוד לשוק האמריקאי, מדוע לא הצליחה לחזור על הצלחת ההשקה באירופה ותעסוק בשאלה כיצד על חברת לוריאל לנהוג כרגע בשוק האמריקאי על מנת להוביל את שוק עזרי הטיפוח וביראות העור.