ניהול משאבים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 7374
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

עבודה אישית מס' 2015 – ניהול משאבים חברת פרטנר תקשורת   מאת: ת.ז: המנחה: תאריך הגשה: עבודה המוגשת כחלק מן הדרישות לקבלת תואר  B.A במנהל עסקים חברת פרטנר תקציר מנהלים עבודה זו מציגה  את חברת פרטנר תקשורת בע"מ ואת הפעילות בה עוסקת חברת פרטנר, את המבנה הארגוני שלה, בעלי העניין שלחברת פרטנר יש קשרים עסקיים איתם, והשירותים והמוצרים שחברת פרטנר מספקת ללקוחותיה. סקרתי את מודל פיתוח המוצרים של קוטלר וארמסטרונג והשוותי את המודל התיאורטי למודל המיושם בפרטנר, ראיתי כי המודל המיושם בארגון שונה במקצת מהמודל התיאורטי והוא מתבסס על צוות ייזום,  ותהליך הכולל כמה אבני דרך ובדיקות. בכל אבן דרך יש הגדרה ברורה של מה שרוצים להשיג ואילו מטלות צריכות להיות מושלמות לפני שעוברים לשלב הבא.
בהמשך ביצעתי תכנון לפרויקט של פיתוח מערכת תוכנה חדשה למרכזי שרות הלקוחות של החברה. במהלך התכנון בניתי תרשים  WBS, הגדרתי את הפעולות הדרושות ומטרות הפרויקט בעזרת מסמך  SOW, בניתי רשימת פעילויות הכוללת זמן,משאבים נדרשים ועלות של כל פעולה.
ביצעתי תזמון של הפרויקט בעזרת תרשים גאנט ובניתי רשת פרט בעזרתה ניתן לראות את התאריכים בהם הפעולות מתחילות ומסתיימות לפי התחלה מוקדמת ובנוסף מתי הפעולות מתחילות ומסתיימות לפי התחלה מאוחרת. כמו כן מצאתי מהו הנתיב הקריטי לביצוע הפרויקט.
הגדרתי פרופיל למשאבים ובדקתי מתי כל משאב מנוצל.
בניתי גרף תקציב לפרויקט בעזרתו ניתן לדעת כמה כסף עולה הפרויקט ומתי צריך להוציא אותו.
ביצעתי פילוס למשאבים השונים ומצאתי כי יש שינוי בנתיב הקריטי ויש צורך להאריך את הפרויקט כדי שיעמוד בדרישות המשאבים החדשות.
ביצעתי חישוב סטטיסטי לגבי סיכויי הפרויקט להסתיים בפרק הזמן שנמצא ומצאתי כי יש סיכוי של 90%  שהפרויקט יסתיים בזמן.
סקרתי את תהליכי הבקרה על הפרויקט ואת הפעולות שיש לבצע בסיומו.
כמו כן הצגתי את עקרונות ההנדסה המשולבת ואת יתרונות השימוש בשיטה זו.
הצגתי את עקרונות  ISO 9000:2000 ,את דרך היישום של התקן בארגון ,את הקשיים שנובעים מהטמעת התקן בחברה ואת הטמעת התקן בחברת פרטנר.
בניתי מדריך איכות הכולל ארבעה תקנים על פי  ISO 9000:2000 תוך מתן דגש על סעיף אחריות ההנהלה.
תוכן עניינים
מבוא – 4
הצגת החברה -… 5
מבנה ארגוני — 7
ייזום פרויקט פיתוח מוצר חדש –.. 8
פיתוח מוצרים חדשים — 8
פיתוח מוצרים בחברת פרטנר 9
הצורך במוצר -. 10 תהליך תיכון מוצרים חדשים 11
מסמך -SOW – 11
מבנה תכולת העבודה  -WBS –… 14
טבלת פעילויות – 15
תרשים גאנט -. 17
תרשים פרט -.. 18
תרשים פרט של הפרויקט … 19
פילוס משאבים … 22
תוכנית בקרה לפרויקט -.. 24
סיום הפרויקט –
5 הנדסה משולבת .. 26
ISO 9000 – 2000 –… 27
עקרונות ISO 9000 –.. 27
שלבי יישום של תקן ISO 9000 — 28
קשיים בהטמעת התקן -… 29
תקן ISO  בחברת פרטנר – 31
נהלי ISO 9000 .. 32
ביבליוגרפיה -.. 35
מבוא:
כפי שאנו רואים וחשים כיום, בשנים האחרונות שוק הטלפונים הסלולאריים נמצא בתקופה רגישה ונתון בתחרות עזה.השוק נמצא ברוויה וחברות הסלולאר השונות ערות למצב זה ולכן עובדות  על  טכנולוגיה חדשה ומהירה שתצעיד את שוק הטלפונים הסלולרים פאזה אחת קדימה לעידן חדש.עם זאת חברות הסלולאר חייבות להמשיך ולתת מענה איכותי יעיל ומהיר ולהמשיך לטפח את המוצרים הקיימים בשוק הן בתחום הטלפונים הניידים והן בתחום האינטרנט כדי לשרוד.
חברת פרטנר נמצאת  כיום בתחרות זו  עם חברות בשוק הסלולארי כגון:  פלאפון ,סלקום, מירס וכמובן בזק  ונמצאת במלחמה מתמדת על מיקומה בשוק זה.
במסגרת העבודה אדון בדרכים בה מנוהלים המשאבים בחברת פרטנר תקשורת בע"מ.
העבודה כוללת 3 חלקים עיקריים.
החלק הראשון של העבודה  סוקר את חברת פרטנר תקשורת בע"מ.
חברת פרטנר תקשורת בע"מ היא חברה  המספקת שרות בבסיסה ולכן למחלקת  שירות הלקוחות יש חלק חשוב ומרכזי בפעילות הארגון ותפקודו.
בחלק השני של העבודה אבצע תכנון של פרויקט שמטרתו היא לפתח מערכת מידע חדשה למחלקת שרות הלקוחות של החברה. במסגרת הפרויקט יוסברו שלבי התכנון והתיכון השונים, יוצגו תרשימי פרט וגאנט,פרופיל משאבים של הפרויקט ,פילוס משאבים בהתאם לצורך וחישוב ההסתברות לסיום הפרויקט בזמן.  בחלקה השלישי של העבודה אציג את תקן ISO 9000 (2000)  בחברה.
יוצגו יתרונותיו וחסרונותיו של התקן, תהליך הטמעת התקן בחברת פרטנר ובנוסף יוצגו ארבעה נהלים הקשורים לפרק אחריות ההנהלה.