עבודת סמינר ! העבודה עוסקת בקשר שבין אנטישמיות וקולנוע פלסטיני תוך התמקדות בסרט "גן עדן עכשיו"

תקציר העבודה

מבוא -…
2
פרק 1:
אנטישמיות ונגזרותיה -3
פרק 2: רקע ליצירה "גן עדן עכשיו" –10 פרק 3:
עלילה וניתוח הסרט "גן עדן עכשיו" –…15
סיכום -.32
ביבליוגרפיה  ופילמוגרפיה          נושא עבודתי הוא הסרט "גן עדן עכשיו" העוסק בשני צעירים משכם המקבלים על עצמם משימה ביום בהיר אחד- לבצע פיגוע התאבדות בשטחי ישראל. סרט זה יצא לאקרנים בשנת 2005 ועורר הד רב בקרב שני צידי המתרס. שאלת המחקר שלי היא כיצד באים לידי ביטוי בסרט "גן עדן עכשיו" מאפיינים אנטישמיים נוצרים. אמנם, ניתן לחשוב כי האנטישמיות הנוצרית פגה מן העולם אך למעשה ניתן לראות כיצד השפעותיה של האנטישמיות נוצרית- אירופית באו לידי ביטוי כבר בשנת 1840, בימי עלילת הדם של דמשק, בממלכת האיסלאם של המאה ה19 היה מתאם ישיר בין עצמתה של ההשפעה המערב אירופית לבין שכיחותן של עלילות הדם. כלומר, ניתן לומר כי האנטישמיות הנוצרית המסורתית היוותה פלטפורמה לאנטישמיות מודרנית חדשה ו"מתקדמת" יותר. ובהמשך לכך בוודאי ניתן למצוא סממנים שכאלו גם ביצירות בנות ימינו כגון הסרט "גן עדן עכשיו".
         הפרק הראשון ידון במונח "אנטישמיות" ובמושגים "אנטי ציוניות", "אנטישמיות מסורתית- נוצרית", "אנטישמיות מודרנית" ו"אנטישמיות ערבית". פרק זה הינו מהותי על מנת להבין את המונחים וההגדרות בהם אשתמש בהמשך העבודה.
         הפרק השני יעסוק בהשתלשלות הקולנוע הפלסטיני משנת 1967 ועד ימינו, זאת תוך דיון בביוגרפיה האישית והמקצועית של במאי הסרט "גן עדן עכשיו"- האני אבו אסעד. דיון זה הכרחי על מנת להבין את מקורותיו ושורשיו של הסרט "גן עדן עכשיו" וכהכנה לניתוח הסרט בפרק השלישי.          הפרק השלישי הינו פרק הממצאים, הפרק נפתח בהצגת העלילה והדמויות הפועלות וממשיך אל תוך ניתוח הסרט "גן עדן עכשיו" כסרט בעל מאפיינים אנטישמיים.