תפקיד האחות בהוספיס תוך התמקדות בסיעוד הפליאטיבי, סיעוד החולה ומשפחתו, והכישורים הנדרשים מאחות כזו, ציון העבודה 100

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7552
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

מתוך המבוא
חשוב להגדיר את תחום הסיעוד הפליאטיבי וכיצד הוא שונה במהותו מתחומים סיעודיים אחרים, וע"י כך יוכל הצוות להיות מאומן בצורה טובה יותר והאופי המיוחד של טיפול כזה יוכל להיות מורגש. בטיפול קוראטיבי במחלה חמורה או טיפול ממוקד במחלה ספציפית, מדגישים פחות את האינדיוידואליות של החולה או את הקשר בין החולה לאחות. המטפל נחשב מוגבל בחשיבותו בתוך המערכת. אך בטיפול פליאטיבי אצל מטופלים שהטיפול הרפואי לא עזר להם – השליטה בכאב, בלחץ פסיכולוגי ובקשיים רוחניים –הם חלק אינטגרלי ומהותי בתפקיד האחות ולכן האחות חשובה ביותר. המטופל סומך על הקשר אחות- מטופל, יש יותר קשר אישי בין האחות, המטופל, משפחתו ושאר הגורמים. מערכת היחסים יחד עם הידע והכישורים הנם הבסיס של הרפואה הטיפולית הפליאטיבית. יחד עם זאת שהסיעוד הפליאטיבי שונה מהסיעוד הרגיל אני חושבת שראוי שכל אחות וכל מטפל יעסקו וירכשו עוד ידע בנושא ויישמו גישה טיפולית זו עם מטופליהם. הכלים הפליאטיביים יכולים לשפר את איכות חייו של כל חולה באשר הוא.
     בעבודה אתמקד בעיקר בשני נושאים, שלעניות דעתי הם החשובים ביותר- תמיכת האחות בחולה הסופני ותמיכת האחות במשפחתו, לאחר מכן יש עוד פרק קצר שמפרט את התכונות הנדרשות ע"מ לעמוד בתפקיד לא פשוט זה של אחות פליאטיבית.
      ככל שמעמיק הידע באיזון סימפטומים כגון כאב, קוצר נשימה, בחילות והקאות וכו', הולכת ומתרחבת המודעות לכך שגם המטופלים וגם בני משפחותיהם זקוקים להרבה מעבר לכך. הסבל הנפשי והרוחני שאליו נקלע אדם, שנאמר לו כי מחלה מאיימת חיים פלשה לגופו ולחייו, אינו חולף גם כאשר תסמיני המחלה או הטיפול מאוזנים. חלק משמעותי באיכות חייו של האדם החולה קשור לתחושת השליטה על חייו וכיבוד רצונותיו תוכן עניינים
מבוא –.3
הוספיס וטיפול פליאטיבי:
סקירה היסטורית -…4
הגישה הפליאטיבית -5
האחות כתומכת פסיכו סוציאלית במטופל:
תיאוריות ורעיונות -…6
תקווה- המרכיב העיקרי בסיוע לחולה –8
האחות כתומכת פסיכו סוציאלית במשפחה .12
האחות הפליאטיבית- כישוריה ודרישות התפקיד-…19
סיכום -…22
בבליוגרפיה .22
נספח א':
מתוך חוק החולה הנוטה למות –
5