שיטות מחקר- תפיסות עצמי - ציון עבודה 96

מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 11726
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

מבוא
בתור סטודנטים במסלול רדיו, נושא המוזיקה מאוד מעניין אותנו. כחלק מהיותנו שדרנים בתחנת הרדיו, אנו נחשפים לסוגי מוזיקה רבים ומגוונים. כמו כן, בתור שדרנים עלינו לבחור את השירים שנרצה להשמיע בתוכניות שאנו משדרים, במידה והחלטנו לעשות זאת בעצמנו ולא לבקש מאדם אחר לבחור מוזיקה בשבילנו.
אחת השאלות אותן מצאנו כמעסיקות את שנינו, היא מדוע אנחנו בוחרים להשמיע דווקא את המוזיקה שאנחנו משמיעים והאם יש בבחירותינו ביטוי לצורה בה אנו תופסים את עצמנו, או למצבנו הנפשי, המשתנה בהתאם לתקופה, גיל וכדומה, או מצבנו הנפשי הקבוע. בנוסף, עניינה אותנו השאלה: עד כמה אינטראקציות חברתיות, אותן חווים תלמידים במכללה בכלל ותלמידי רדיו בפרט, משפיעות על תפיסת העצמי וגיבוש הזהות וכיצד אלו באים לידי ביטוי בשידורי הרדיו. שנינו משדרים ברדיו, אך מכיוון שיש צורך במחקר אובייקטיבי, החלטנו לבדוק באמצעות שדרנים אחרים, שאלה זו.
הנחתנו היא, שלאחר שנראה במהלך התצפיות, כיצד הם מתנהלים בעת בחירת מוזיקה לשידור ונבין מתוך הראיונות עמם, מהן תפיסות העצמי שלהם וכן אילו סוגי מוזיקה הם משדרים בתוכניות שלהם, נוכל לדעת כיצד תהליכים של תפיסות עצמי באים לידי ביטוי דרך שדרני רדיו.
תוכן עניינים:
מבוא
-.
עמ' 3 – 2
פרק 1. "מי אני, מה אני?" – תפיסת והצגת העצמי … עמ' 6 – 4
פרק 2. "מוזיקה,  ללב היא חודרת" -..
עמ' 12 – 6
א. "על טעם ועל ריח אין להתווכח" -.
עמ' 7 – 6
ב. המוזיקה ככלי
עמ' 10 – 8
   1. המוזיקה ככלי לסוציאליזציה והגדרת זהות .. עמ' 9 – 8
   2. המוזיקה ככלי לזיהוי מאפייני החברה — עמ' 10 ג. "אני משדר, משמע אני קיים" – מוזיקה ומשמעות — עמ' 12 – 11
פרק 3. השידור ברדיו  כמבנה תחושות ייחוד וסיפוק —
עמ' 14 – 12
סיכום .
עמ' 16 – 15
ביבליוגרפיה -..
עמ' 18 – 17
נספחים א' – ראיונות ותצפיות –.. עמ' 46
– 19