ניהול נכסי ידע- עבודה עשירה מאוד ומעולה

תקציר העבודה

תקציר / הקדמה – עבודה זו עוסקת בניהול נכסי ידע בחברת פלאפון תקשורת בע"מ ובחשיבות השימוש ביכולות הליבה של הארגון בתחום המוצר, לקוח, שירות ותהליכי עבודה. בתחילת העבודה הצגתי את חברת פלאפון במספר פנים תוך כדי הצגת החזון שלה לשנת 2006.
נעשו שימוש במספר מודלים אשר ניסו להתמודד עם חולשות וחוזקות הארגון הפנימיים, איומים מצד המתחרים בשוק דוגמת סלקום ופרטנר ואופן וניצול ההזדמנויות הקיימות בשוק. ( מודל SWOT ).
נעשתה בדיקה וניתוח של הסביבה החיצונית בשוק על פי המצב הכלכלי, פוליטי, טכנולוגי, חברתי ותרבותי. ( מודל PEST ).
נבדקו כוחות המיקוח של הספקים ולקוחות החברה, נבדקו האם קיימים מוצרים תחליפים למוצרי פלאפון תוך כדי ביקורת והמלצות לארגון. ( מודל פורטר ) .
בעבודה זו בחרתי להתמקד בחמישה מוקדי ידע מרכזיים בחברה : מחלקת משאבי אנוש, מחלקת הדרכה "אקדמי" , מוקד שירות ומכירה, מערכות תמיכה תפעולית, מוקד מידע מקצועי ופנימי, תוך הדגמה של האינטראקציה הקיימת ביניהם על ידי שימוש במפה אינטגרטיבית.
לאחר מכן, הצגתי תרשים זרימה המתאר את דרכי הפעולות בין נכסי הידע השונים בחברה בקבלת נציג חדש לארגון אשר ראה פרסום מודעת דרושים למוקדים.
בהמשך העבודה, ציינתי אילו מומחים, קהילות ידע וזיהוי תהליכי עבודה קיימים בארגון תוך כדי קביעה של 3 מדדים הבודקים את אפקטיביות הידע בארגון, קביעת מטרת המדידה ותיאור ביצוע המדידה. בעבודה זו השתמשתי במאמרים עדכניים , ספרות מקצועית ושימוש בידע הקיים אצלי עקב היותי עובדת חברה כ 6 שנים, כיום כמנהלת צוות מכירה ושירות באגף המוקדים.
תוכן עניינים –
1 .1 תקציר / הקדמה -…עמוד
2
1 .2 מודל פעולה עסקי של פלאפון …עמוד
3 -9

1 .3  יכולות הליבה של פלאפון בתחומי מוצר, לקוח, שירות ותהליכי עבודה עמוד
1 0-13

1 .4 מוקדי ידע מרכזיים בפלאפון עמוד
1 4-15

1 .5 זיהוי מומחים, מוקדי פעילות של קהילות הידע, זיהוי ותהליכי עבודה . עמוד 16-17

1 .6 מפה אינטגרטיבית + תרשים זרימה – עמוד 18-19

1 .7 מדדים לאפקטיביות הידע בפלאפון – עמוד 20-21
ביבליוגרפיה ..
עמוד 22