ניהול משאבים בחברה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 6029
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

עבודה קבוצתית  במודול- ניהול משאבים Managing resources בנושא: החברה A " תקציר מנהלים:
החברה שנציג בעבודה זו  הינה:
" החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ". קבוצת החברה המרכזית מעסיקה כיום כ – 3200 עובדים והיא נחשבת לחברת השתייה הגדולה ביותר בישראל, ומוכרת יותר בשמה – " A ישראל".
החברה המרכזית נהנית מעוצמה פיננסית ומגב כלכלי איתן, בעל החברה הינו אחד מהאנשים האמידים בישראל, בבעלותו עסקים וחברות נוספות, והוא מקורב לראשי השלטון בארץ.
בחברה המרכזית מחלקות רבות, כאשר בעבודה זו התמקדנו בחטיבת המכירות אשר מספקת שירותי מכירה, הפצה, אמצעי נראות, אמצעי קירור, סידור מדף ועוד. חטיבת המכירות לבדה מונה כ- 1100 עובדים, והיא החטיבה הגדולה ביותר בארגון.  בעבודה התמקדנו בנושא השירות בכלל, ובתהליך הקמת לקוח חדש בפרט.
הגדרנו מדדים ותקנים לתהליך נכון של הקמת לקוח חדש, ולאחריו השוונו את המדדים אל מול תוצאות האמת, וכך זיהינו את הפער בין הרצוי למצוי. הצגנו את התהליך של שיפור מתמיד (קייזן) בעזרת מעגל PDCA. לאחר שזיהינו את הבעיה בחטיבת המכירות אותה אנו מעוניינים לשפר,  ניתחנו את גורמי הבעיה וניסינו לזהות דרכים לפתרון הבעיה ולאחר מכן קבענו פתרון פעולה לבעיה וכל זאת בעזרת טכניקות שלמדנו.
איכות טובה אינה מוגבלת רק למה שהפירמה מייצרת  או לשירות שהיא מספקת.
היאחובקת בתוכה מכלול של משימות בסביבת המיקרו והמאקרו שלה. בכדי למדוד ולבקר את רמת האיכות של תהליך הייצור לקחנו דגימות של כמות החזרות פגי תוקף לכל חודש אצל מספר מקדמים. על כמות ההחזרות ביצענו גבולות בקרה (טווחים, ממוצעים), טולרנסים וחישבנו את כושר התהליך.
הצגנו בעבודה את נושא 9000ISO , כיצד הוא משתלב באירגון על כל היבטיו. הצגנו בפני ההנהלה גישה לניהול עלויות אי איכות, והצגנו דוגמא רלוונטית.
תוכן עניינים
מבוא: 4
הצגת הארגון 5
פעילויות  הארגון: 6
לקוחות הארגון     7
המבנה האירגוני      8
עובדי חטיבת המכירות_ 9
מי הספקים_ 9
תהליך הקמת לקוח 10 מדדים ותקנים – שיטת בקרה 11
מצוי מול רצוי 11-12
יישום קייזן  בארגון 13-17
 ISO9000 18-21
כושר תהליך_ 22-28
ניהול עלויות אי איכות 29-31
ביבליוגרפיה_ 32